2109
اثبات تأثیر منفی تبلیغات تلوزیونی بر عادت غذایی کودک

اثبات تأثیر منفی تبلیغات تلوزیونی بر عادت غذایی کودک

1394/09/02 بازدید3095

نی‌نی سایت: آیا تا به حال به این واقعیت فکر کرده‌اید که آگهی‌های غذایی تلوزیونی، تأثیر منفی بر عادت غذایی کودک میگذارد؟ تحقیقات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد کودکانی که معمولا مقابل تلویزیون قرار داشته و آگهی‌های بازرگانی مرتبط با مواد غذایی آن را تماشا می‌کنند، در مقایسه با سایر کودکانی که کمتر خود را درگیر این دسته از برنامه‌های تلویزیونی می‌کنند برنامه غذایی ضعیف‌تری دارند.

این مطالعه که نتایج نگران‌کننده‌ای به همراه داشته است توسط محققان دانشگاه «وولونگونگ» انجام شده و به دلیل اهمیت آن، در نشریه تخصصی بین‌المللی «چاقی کودکان» منتشر شده است. در این بررسی جامع، اثرات مشاهده آگهی‌های تلویزیونی مربوط به صنایع غذایی بر عادت‌های غذایی کودکان به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته است. این نگرانی تا آن حد است که محققان به اداره‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی توصیه می‌کنند که اقداماتی انجام دهند تا کودکانی که همواره ساعاتی را در طول روز پای گیرنده‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند، کمتر از جانب مشاهده این دسته از آگهی‌ها لطمه ببینند.

نتیجه قطعی این مطالعه چنین بوده که آگهی‌های تلویزیونی که سرشار از تبلیغات رنگارنگ در زمینه انواع مواد غذایی هستند تأثیر منفی بر عادت‌های غذایی کودکان می‌گذارند. 

در این بررسی 400 کودک استرالیایی بین 10 تا 16 سال مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته‌اند. نتایج به دست آمده به طرز نگران‌کننده‌ای نشان می‌دهد مشاهده این نوع آگهی‌های تلویزیونی توسط کودکان، عادت‌های مختلف غذا خوردن، نوشیدن و نظایر آن را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ارسال نظر شما

login captcha
سلام. من دختر 2 ساله دارم که وقتی میخواد غذا بخوره باید با گوشیِ تلفنم سرگرم شه یعنی بازی های رایانه ای کنه تا دهنشو باز کنه غذا بخوره. چیکار کنم کمکم کنید.عادت کرده. چجوری ترکه عادتش بدم. بدونه گوشی اصلا غذا نمیخوره!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید