2109
خطر مرگ کودکان با مصرف اشتباهی متادون!

خطر مرگ کودکان با مصرف اشتباهی متادون!

1394/08/20 بازدید651

نی نی سایت: ساره خلیلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسمومیت‌های دارویی شایع‌ترین مسمومیت در کودکان است و اغلب به دلیل شکل ظاهری داروها و یا به علت اشتباه والدین در نگهداری داروها ایجاد می‌شود که پس از خوردن آن توسط کودک دچار مسمومیت خواهد شد.وی با بیان اینکه مسمومیت با متادون یکی از پرخطرترین مسمومیت‌هاست، تصریح کرد: بیشترین آمار در بین مراجعان به بخش مسمومیت، اطفال هستند.

مسئول واحد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  تصریح کرد که مسمومیت با این دارو بیشتر به دلیل نگهداری اشتباه والدین در خانه است، به‌عنوان مثال: ریختن شربت متادون در شیشه آب معدنی، زیرا که از لحاظ ظاهری شربت متادون شبیه آب است و کودک به اشتباه آن را مصرف می‌کند.این دکتر داروساز با اشاره به اینکه چنانچه کودک به موقع به مراکز درمانی منتقل شود با خنثی کننده‌های موجود در بیمارستان‌ها مسمومیت قابل جبران است، خاطر نشان کرد: چنانچه کودک به موقع به مراکز درمانی منتقل نشود، حتی با نوشیدن تنها یک جرعه از شربت متادون با قطع دستگاه تنفس مواجه می‌شود و دچار تشنج شده و سرانجام باعث مرگ کودک می‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال نظر شما

login captcha
خب چرا باید توی ظرفی بریزن که موجب اشتباه بشه. شاید عمدی ست نباید بیشتر تحقیق کرد. در حاشیه شهر ها این مشکلات زیادتره بهرحال ببینید بعضی افراد فرزندکش هستن و قرآن هم لعن شون کرده. این موضوع جدی است

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9173 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6596 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15154 بازدید