2109
آیا تاری دید در دوران بارداری نگران کننده است؟

آیا تاری دید در دوران بارداری نگران کننده است؟

1394/08/18 بازدید25877

تاری دید در بارداری یکی از اتفاقات نسبتا شایع این دوران است. در حاملگی  به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی چشمگیری که در اندام‌های مختلف بدن اتفاق می‌افتد، ممکن است خانم‌های باردار احساس کنند سلامتشان در معرض خطر قرار گرفته؛ حال آنکه بخش زیادی از این تغییرات درونی، پس از زایمان یا اندکی پس از آن از بین می‌رود. تاری دید چشم یا مشاهده غیرواضح دنیای اطراف از جمله اتفاقات رایجی است که نگرانی زنان باردار را در طول این دوره به همراه دارد. در این مقاله پاسخ سوال‌هایتان درباره تاری دید در بارداری را خواهید گرفت. 

تاری دید در دوران بارداری نشانه چیست؟

زنی که باردار است تقریبا هر روز با یک یا چند تغییر و تحول بدنی مواجه است و تاری دید در بارداری نیز یکی از همین موارد است که در بسیاری از زنان باردار روی می دهد. متخصصان دلیل تاری دید در بارداری را به عوامل زیادی ربط می‌دهند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید. تاری دید نشانه چیست؟

سرگیجه و برخاستن ناگهانی

بسیاری از زنان باردار از این نکته شکایت دارند که در مواقعی که به طور ناگهانی از جا برخاسته و قدم برمی دارند، تاری موقتی در بینایی شان احساس می کنند. اتفاقی که در این لحظه روی می دهد این است که به دلیل سریع بودن این حرکات، برای لحظاتی خون کافی به مغز نمی‌رسد و به همین دلیل تاری دید پدیدار می‌شود. در این مواقع احساس سرگیجه نیز اتفاقی شایع است.

صورتتان پف دارد؟

در بسیاری از موارد تاری دید متاثر از پف کردن صورت است که تاثیر منفی بر بینایی و قدرت چشم‌ها می‌گذارد. خوشبختانه این عامل هم موقتی بوده و پس از زایمان از بین می‌رود. بنابراین نیازی به نگرانی نیست؛ مگر اینکه علائم دیگری داشته باشید.

فشار خونتان بالا نیست؟

در کنار این موارد،  در مواردی هم مشاهده شده که تاری دید ناشی از عارضه پیچیده پره اکلمپسی یا همان مشاهده پروتئین در ادرار همراه با افزایش فشار خون است. در این وضعیت شبکیه چشم دچار تورم شده و درنتیجه تاری دید شکل می‌گیرد. برطرف کردن این مسئله نیاز به مشورت با پزشک دارد. 

دیابت بارداری و تاری دید

ابتلا به دیابت دوران بارداری هم می‌تواند در بروز تاری دید تاثیرگذار باشد. در صورتی که سایر علائم دیابت بارداری را دارید، بهتر است هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. 
در نهایت توصیه می‌شود که اگر تاری دید فرآیندی پایدار باشد در اولین فرصت به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه شود. 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید