2109
معیارهای ازدواج موفق کدامند؟

معیارهای ازدواج موفق کدامند؟

1394/07/27 بازدید5568

نی‌نی سایت: دکتر پروین ناظمی، مشاور خانواده- ازدواج یکی از مهمترین تصمیم‌هایی است که افراد در زندگیشان می‌گیرند. آیا فکر می‌کنید امسال می‌توانید از دنیای مجردی خداحافظی کنید و به متاهل‌ها بپیوندید؟ بدون شک ازدواج تصمیمی نیست که با عجله و بدون برنامه‌ریزی گرفته شود. با رعایت نکات زیر دست به انتخاب درستی خواهید زد و به احتمال زیاد ازدواج موفقی خواهید داشت.

خودتان را بشناسید
اگر نگرانی از افزایش سن مهم‌ترین دلیل شما برای ازدواج است، سخت در اشتباهید چرا که تصمیم شما بدون فکر و از سر اجبار خواهد بود. پس قبل از اینکه برای ازدواج تصمیم بگیرید، بهتر است نگاهی صادقانه به خودتان بیندازید، آمادگی خودتان و طرف مقابلتان را برای پذیرفتن یک زندگی مشترک بسنجید و بعد از کشف تفاهم ها و تضادها و بر اساس منطق برای یک زندگی مشترک تصمیم‌گیری کنید. 

هندوانه را باز کنید
قدیمی‌ترها می‌گویند ازدواج مانند یک هندوانه سربسته است. هر چقدر هم در خرید یک هندوانه تخصص داشته باشید باز هم امکان دارد اشتباه کنید اما این یک باور نادرست است. اگر در تصمیم ازدواج شناخت مقدم بر عشق باشد، یک انتخاب درست شکل می‌گیرد.

عیب‌ها را ببینید
متاسفانه این روزها دخترها و پسرها اول عشق را تجر‌به می‌کنند و بر پایه آن می‌خواهند به شناخت برسند و این عشق ظاهری چشم آنها را روی حقایق و عیب‌های طرف مقابل می‌بندد و در مدت کوتاهی پس از شروع زندگی مشترک به این نتیجه می‌رسند که عشق برای خوشبخت شدن کافی نیست. بنابراین قبل از ازدواج باید عیب‌ها را ببینید و بعد از ازدواج چشم‌هایتان را روی عیب‌ها ببندید.

 

حواستان به تفاهم‌های خانوادگی باشد
بدون شک هیچ انسانی کامل نیست و باید فردی را برای ازدواج انتخاب کنیم که تا حد ممکن به ایده‌آل‌های ما نزدیک باشد. در کنار این موضوع داشتن تطابق فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی با طرف مقابل نکته مهمی است که گاهی نادیده گرفته می‌شود اما اختلافات فرهنگی می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات زناشویی باشد.

پول مهم است
قبل از ازواج نباید هیچ ابهامی درباره مسایل مالی داشته باشید. به عنوان مثال باید بدانید درآمد طرف مقابلتان چقدر است؟ آیا هر دو شاغل هستید و قرار است درآمدتان در خانه خرج شود؟ آیا اهداف مالیتان با هم یکسان است؟ آیا درمورد پس اندازها و سرمایه گذاری‌هایتان با هم صحبت کرده‌اید؟

زمان ورود شیرینی زندگی
قبل از ازدواج باید درمورد بچه‌دار شدن هم به توافق برسید؛ اینکه چه زمانی قرار است یک کوچولو وارد زندگیتان شود.

تغییری در کار نیست
شاید فکر کنید با ازدواج همه رفتارها و عادت‌های نادرست طرف مقابلتان را تغییر می‌دهد اما چنین چیزی امکان ندارد.

تفاوت‌ها را بپذیرید
»تفکر، رفتار و ویژگی‌های خانم‌ها و آقایان 100 درصد با هم متفاوت است.» این اصل را باید بپذیرید و قبل از ازدواج با این تفاوت‌ها آشنا شوید تا از طرف مقابلتان انتظار نداشته باشید در شرایط مشابه مثل شما رفتار کند.

درباره جشن عروسی حرف بزنید
شاید نهایی‌ترین تصمیم ازدواج، برپایی مراسم عروسی است اما گاهی اختلاف فردی یا خانوادگی سر موضوعی به این سادگی، رابطه را برای همیشه به پایان میرساند.

مشورت کنید
قبل از ازدواج باید از انتخابتان مطمئن باشید و از نظر قطعی خانواده و اطرافیان مورد اعتمادتان هم درباره طرف مقابلتان مطلع شوید و اگر اختلافی وجود داشت، با مراجعه به مشاور خانواده مشکل را حل کنید.

ارسال نظر شما

login captcha
من می خوام بعد عروسیمون 2 قلو بیارم
ممنون
مرسی

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید