2709
باورهای غلط بارداری

باورهای غلط بارداری

1394/07/15 بازدید4709

نی‌نی سایتفرناز فردوسی، کارشناس ارشد ماماییبیشتر خانم‌ها بعد از باردار شدن حرف‌هایی را از اطرافیانشان می‌شنوند که درست یا غلط بودن آنها برایشان چندان مشخص نیست. با هم سه باور مهم بارداری را بررسی می‌کنید.

وقتی بارداری به خوشگل‌ها نگاه کن!
حتما شما هم شنیده‌اید که خانم باردار در دوران حاملگی به صورت هر کسی بیشتر از همه نگاه کند، فرزندش شبیه او می‌شود و یا مثلا اگر سیب و هلو بخورد بچه خوشگلی به دنیا می‌آورد! در پاسخ به افرادی که چنین باوری دارند باید گفت تمام ویژگی‌های ظاهری جنین از طریق ژن‌های مادر و پدرش به او منتقل می‌شود و بر اساس قوانین علم ژنتیک به جز ژن‌ها هیچ عوامل دیگری در ترکیب‌بندی چهره تاثیری ندارند.

شکم گرد یعنی بچه دختره!
اگر چربی‌های خانمی درناحیه پهلو و یا باسن جمع شده، این موضوع ربطی به جنسیت جنینش ندارد چون اگر باردار هم نبود و چاق می‌شد،اضافه وزنش در این نواحی بیشتر بود. در واقع این موضوع که خانمی در کدام ناحیه از بدن بیشتر چاق می‌شود، ژنتیکی و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به ماه‌گرفتگی نگاه نکن!
خانم‌های باردار نباید به ماه گرفتگی نگاه کنند چون روی پوست جنین لکه بزرگی ایجاد می‌شود! آیا چنین باوری حقیقت دارد؟ بد نیست بدانید بر اساس بررسی‌های متعدد متخصصان، این تصور کاملا بی‌پایه بوده و هیچ مبنای علمی ندارند. در واقع وجود خال‌هایی به صورت لکه‌های قرمز یا بنفش روی پوست هنگام تولد و گاهی روزهای اول پس از تولد پیدا می‌شود ناشی از یک ضایعه عروقی است که راه حلی جز لیزردرمانی هم ندارد.

ارسال نظر شما

login captcha
مامان من موقع بارداری خواهرم به ماه گرفتگی نگاه میکنه و به زیر نافش دست میزنه تا ببینه راسته یا نه ! خواهرم موقع تولد یک لک زیر نافش داشت که تا حالا هم مونده !!! خودم وقت بارداری پسرم به ماه گرفتگی نگاه کردم و به زیر رانم دست زدم .در کمال تعجب پسرم هم زیر رانش یک لک داشت ..من شخصا تجربه کردم و میگم هر چیزی که قدیمیا میگفتن پایه و اساسی داشته ..غولهای یک چشم و سه پا و اژدها و زن نیمه ماهی (سندرم پری دزیایی)همه حقیقت داشتن و امروزه نمونه هاشو میبینیم..من توصیه میکنم اکیدا موقع ماه گرفتگی به بدنتون دست نزنید . حالا هر کس هر جور صلاح میدونه رفتار کنه !!!
وقتی بارداری به خوشگل‌ها نگاه کن! حتما شما هم شنیده‌اید که خانم باردار در دوران حاملگی به صورت هر کسی بیشتر از همه نگاه کند، فرزندش شبیه او می‌شود و یا مثلا اگر سیب و هلو بخورد بچه خوشگلی به دنیا می‌آورد! در پاسخ به افرادی که چنین باوری دارند باید گفت تمام ویژگی‌های ظاهری جنین از طریق ژن‌های مادر و پدرش به او منتقل می‌شود و بر اساس قوانین علم ژنتیک به جز ژن‌ها هیچ عوامل دیگری در ترکیب‌بندی چهره تاثیری ندارند. اگر به داستان حضرت موسی و گوسفندان ابلق مراجعه کنید میفهمید که این باور کاملا درسته بهتره بعضی وقتا بیشتر تحقیق کنیم و فقط یه موضوع رو بر پایه علم تجربی که به دست میاریم نسنجیم
سلام شما اطلاعات دقیق دارین با ذکر منبع بنویسین!!!!!
مطالب تاقص و مخصوصا در مورد ماه گرفتگی مطلب نادرست است

پربازدیدترین ها