2109
تا چه زمانی می‌توانم به چندقلوهایم شیر بدهم؟

تا چه زمانی می‌توانم به چندقلوهایم شیر بدهم؟

1394/06/29 بازدید1924

نی‌نی سایت: ذهن مادرانی که نوزادان دوقلو یا چند قلو به دنیا می‌آورند همواره درگیر پرسش‌هایی است که با رشد و نمو و تربیت نوزادانشان ارتباط تنگاتنگی دارد. آنها همواره چیزهایی از خود می‌پرسند که شاید اگر تک نوزاد به دنیا می‌آوردند تا این حد ذهنشان را درگیر نمی‌کرد. در این مقاله 4 پرسش رایج از این دست را به همراه پاسخ‌های کارشناسانه به آنها ارایه کرده‌ایم.

چگونه می توانم به بهترین شکل ممکن از نوزادانم مراقبت کنم؟
نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان کاملا قابل درک است. درحالی بزرگ کردن تک فرزند برای آنهایی که نخستین بار طعم پدر و مادر شدن را می‌چشند سختی و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد حالا صحبت از مراقبت از دوقلو یا چندقلوهاست. اما نکته مهم اینجاست که معمولا بسیاری از این نگرانی‌ها نتیجه واکنشی است که از سوی دوستان و بستگان نسبت به چندقلودار شدن شما ارایه می‌شود. به یاد داشته باشید که هیچ تازه پدر و مادری از حمایت کامل و کافی برخوردار نیستند. در واقع هر تازه مادر یا تازه پدری نیاز دارد تا از وقت، کمک، آموزش و حتی پول دیگران برای وفق دادن خود با شرایط جدید و قرار گرفتن در مسیر درست بزرگ کردن نوزاد استفاده کند. در کنار تمامی این فاکتورها باید به حمایت‌های عاطفی به عنوان یک مکمل اساسی نیز نگاه کرد و وقتی صحبت از چند قلوها می‌شود تمامی این حمایت‌ها نیز دو یا چند برابر می‌گردد. در روزهای نخست به دنیا آمدن دو یا چند قلوها فهرستی از دوستانی که می‌توانید روی کمک‌های احتمالی شان حساب باز کنید آماده در کنار خود داشته باشید. فکر نکنید اگر از آنها برای سهولت در انجام کارها (مثلا خرید وسایل مورد نیاز) طلب کمک می‌کنید لطمه‌ای به غرورتان وارد می‌شود. به خاطر داشته باشید شما حالا کار بزرگی کرده و چند قلو به دنیا آورده‌اید. کاملا روشن است که شما به عنوان مادر و پدر چند قلوها زمان بسیار اندکی جهت رسیدگی به کارهای خانه دارید. پس توصیه می‌کنیم جهت بهبود کیفیت بزرگ کردن نوزادان، کمی در معیارهای ذهنی خود تغییر ایجاد کرده و درخواست یاری رساندن دوستان و بستگان مورد اطمینان را رد نکیند.

 

تا چه زمانی می‌توانم به چندقلوهایم شیر بدهم؟
اصلا نگران ناشید. یادتان باشد وقتی شما بیش از یک نوزاد دارید و باید همزمان به آنها از شیر خود بدهید، بر اساس یک فرآیند کاملا طبیعی حجم بیشتری از شیر در بدنتان تولید می‌شود. فقط باید صبور باشید تا به طور طبیعی برنامه منظمی برای این کار ترتیب دهید و این چیزی است که توسط «خود» شما باید انجام شود. گام بعدی پیدا کردن بهترین وضعیت برای شیردهی است. مادران زیادی وجود دارند که از شیر خود برای تغذیه نوزادان چند قلوی خود حتی تا 2 سالگی هم استفاده می‌کنند. اتفاقا شیر دادن به دوقلوها مزیت جالب توجهی دارد به طوری که وقتی شیردهی به آنها تقریبا به طور همزمان صورت می‌گیرد در 95 درصد موارد برنامه خواب و بیدارشدنشان نیز همزمان خواهد بود. البته همیشه اوضاع به این راحتی هم نیست. در موارد زیادی اینگونه پیش می‌آید که یکی از دوقلوها تمایل بیشتری به استفاده از شیشه شیر دارد. شما به عنوان یک تازه مادر تمامی این الگوها را در مدت زمان اندکی متوجه شده و بر اساس آن، استراتژی شیر دادن به دوقلوها و چندقلوها را خود تعیین می‌کنید.

بهتر نیست با مادرانی که دو یا چندقلو به دنیا آورده‌اند در تماس باشم؟
یادتان باشد مادرانی که مثل شما دو یا چندقلو به دنیا آورده‌اند چیزهایی را تجربه کرده‌اند که هیچ مادر دیگری آنها را از نزدیک لمس نکرده است. این دسته از مادران نکاتی را به طور تجربی اندوخته‌اند که قطعا می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شما در دوران حساس روزهای نخست بزرگ کردن نوزادان دو یا چندقلو کمک زیادی کند. پیدا کردن این دسته از مادران حس خوبی به شما می‌دهد چون خود را در برابر مشکلات احتمالی تنها نمی‌بینید. شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای پیدا کردن مادرانی است که دوقلو یا چندقلو به دنیا آورده‌اند.

 

چه زمانی بهترین موقع برای ترک بیمارستان است؟
پاسخ اولیه ما این است: هر چه زودتر بهتر. اما این تصمیمی است که فاکتورهای زیادی در قطعیت یافتن آن نقش دارد. شما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که چه چیزی برای شما، خانواده و از همه مهم‌تر سلامت چندقلوها بهترین حالت خواهد بود. این شما هستید که وضعیت فیزیک و روحی خود را به  بهترین نحو ممکن «می‌فهمید». وضعیت مالی نیز در تصمیم نهایی نقش دارد. این تصمیم برای تازه مادران مختلف، تفاوت می‌کند اما یک وجه این تصمیم باید برای تمام آنها یکسان باشد و آن «احساس راحتی مادر و در نظر گرفتن سلامت نوزادان» است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید