2109
حداکثر سن بارداری چقدر است؟

حداکثر سن بارداری چقدر است؟

1394/06/21 بازدید4760

نی‌نی سایت: در سراسر جهان کم نسیتند شمار زوج‌هایی که همزمان با ترسیم چشم‌انداز آینده زندگی مشترکشان، به تعداد فرزندانی که تمایل دارند در آینده داشته باشند فکر می‌کنند. اما همزمان زوج‌هایی که برای بچه‌دار شدن چندان عجله‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند سال‌های طولانی پس از ازدواج صاحب فرزند شوند دچار مشکلاتی در زمینه باروری شده تا آنجا که برخی از آنها حتی تا پایان عمر از این موهبت محروم می‌شوند. در این صورت چه باید کرد؟

مطالعه جالب توجهی در هلند انجام شده تا شاید بتوان پاسخی ساده اما مناسب به چنین پرسش مهمی ارایه کرد. آنها در این مطالعه، در مورد اینکه «حداکثر سنی که یک زن باید برای باردار شدن اقدام کند چیست؟» تخمین‌هایی زده‌اند که البته این نکته به تعداد فرزندانی بستگی دارد که یک زوج در برنامه زندگیشان دارند. در این بررسی تخمینی فاکتورهای مهمی نظیر «دیدگاه یک زن نسبت به انجام IVF » نیز مد نظر قرار گرفته است.

بخش‌هایی از این مطالعه جالب‌تر از سایر موارد آن است. به عنوان مثال نتایج تحقیق این محققان نشان می‌دهد زوج‌هایی که 90 درصد به داشتن حداقل یک کودک فکر می‌کنند و در عین حال تمایلی به انجامIVF  ندارند، نهایتا باید باردار شدن را تا 32 سالگی آغاز کنند. این رقم برای زوج‌هایی که حداقل دو فرزند می‌خواهند و هیچ نظر مثبتی نیز نسبت به IVF ندارند 27 سالگی است.

اما بخش جالب توجه دیگر این مطالعه نشان می‌دهد، زوج‌هایی که نسبت بهIVF  نقطه نظر مثبتی دارند و در عین حال شانس کمتر بارداری را نیز می‌پذیرند، می‌توانند باز هم صبر کرده و دیرتر برای نخستین بارداری آماده شوند. محققان هلندی برای این منظور تا مواردی در نظر گرفتن 10 سال دیگر را هم قابل تصور می‌دانند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها