2709
سردرد در کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 50 سال جزو سردردهای خطرناک هستند

سردرد در کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 50 سال جزو سردردهای خطرناک هستند

1394/06/17 بازدید580

نی نی سایت:منصوره تقا در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که امروز دوشنبه در بیمارستان سینا در حال برگزاری است، اظهار داشت: با وجود اینکه سردرد شیوع زیادی دارد اما این مشکل از طرف مردم و پزشکان مورد غفلت واقع شده است. تحقیقات نشان می‌دهد از هر صد زن جوان 17 یا 18 نفر دچار سردرد هستند همچنین سردرد بین 7 تا 8 درصد مردان نیز شیوع دارد.


وی افزود: شیوع سردرد در کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 50 سال،‌ کسانی که دچار سردردهای ناگهانی می‌شوند، سردردهای ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی، سردردهایی که با تاری دید، سرگیجه و ضعف بدن همراه است و سردردهای بعد از زایمان ایجاد می‌شود عوارض شدیدی مانند اختلالات بینایی در بر دارد که باید سریع تشخیص داده شوند و درمان شوند.تقا ادامه داد: سردرد ممکن است ناشی از تومور در مغز باشد که در این صورت می‌تواند موجب اختلال در حرکت، حافظه و کنترل ادراک شود.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با بیان اینکه سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، گفت: در سردردهای اولیه مشکل خاصی در جمجمه وجود ندارد اما از سردردهای ثانویه عاملی در سر یا گردن وجود دارد که سبب سردرد می‌شود.
منبع:خبرگزاری فارس

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6839 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5025 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14942 بازدید