2109
مشکلات پوستی که با بارداری آغاز می‌شوند

مشکلات پوستی که با بارداری آغاز می‌شوند

1394/06/15 بازدید2050

نی‌نی سایت: بارداری به معنای آغاز دورانی متفاوت برای تمامی زنان است که با تغییر در ظاهر پوست، خارش، کشیدگی، ظهور خطوط قهوه‌ای یا حتی جوش و آکنه همراه است. بسیاری از مادران با ظاهر شدن چنین تغییراتی روی بدنشان نگران می‌‌شوند و به پزشک معالج خود مراجعه می‌کنند. در صورتی که بسیاری از این تغییرات تنها به دلایل هورمونی و متابولیکی بدن هستند. در این مطلب قصد داریم به تغییراتی که در پوست، مو یا ناخن مادران آینده بروز می‌کند، بپردازیم تا مادران با ظاهر شدن چنین تغییراتی نگران نشوند.

قهوه‌ای شدن رنگ پوست
با شروع دوران بارداری رنگدانه‌های پوست تیره می‌شوند و این موضوع در خانم‌هایی که گندمی یا سبزه هستند بیشتر از سایرین دیده می‌شود بخصوص در قسمت‌هایی از بدن که نسبت به سایر نقاط تیره‌تر بودند با آغاز دوران بارداری نیز تیره‌تر می‌شوند. در نتیجه، اگر با تغییر یا قهوه‌ای شدن برخی از نقاط بدنتان مواجه شدید، احساس نگرانی نکنید.

تغییر در رنگ یا اندازه خال‌ها
در دوران بارداری ممکن است خال‌های سطحی پوست بزرگ‌تر یا حتی تیره‌تر شوند یا خال‌های جدیدی روی پوست ظاهر شوند که بایستی به پزشک معالج یا متخصص پوست مراجعه شود.

قرمزی در کف دستان
بسیاری از مادران در این دوران با تغییر رنگ کف دستانشان مواجه می‌شوند که به دلیل تغییر در عملکرد هورمون‌هاست.

خارش پوستی
خارش پوستی در قسمت‌های مختلف بدن مادران می‌تواند ظاهر شود اما خارش‌هایی که در ناحیه شکم رخ می‌دهند به دلیل رشد جنین است یا خارش در ناحیه سینه به دلیل آماده شدن این عضو از بدن برای تغذیه نوزاد در ماه‌های آتی.

کهیرهای پوستی
برخی از مادران در سه ماه سوم بارداری با خارش‌های بسیاری مواجه می‌شوند که همانند کهیرهای پوستی است. کهیرهایی که می‌توانند بسیار آزار دهنده بوده و مادران را تا زخم شدن و خونریزی ناحیه‌های مختلف بدن سوق دهد.

 

تغییر در ناخن‌ها
بسیاری از خانم‌های باردار با تغییر در رنگ ناخن‌ها یا بلند شدن ناخن از بستر خود مواجه می‌شوند که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. از دیگر تغییراتی که در ناخن‌ها ظاهر می‌شوند، می توان به شکنندگی و همینطور وجود شیارهای متعدد را نام برد.

توقف ریزش موها
از دیگر اتفاقاتی که در این دوران بروز می‌کند اما بر خلاف سایر موارد می‌تواند مفید باشد، توقف ریزش موی مادران باردار است. مادران بارداری که تا پیش از این با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کردند با آغاز دوران بارداری و به دلیل تغییر عملکرد هورمون‌ها با توقف ریزش مو مواجه می‌شوند. موهای مادران در این دوران می‌تواند با شکستگی یا حتی نازک شدن نیز همراه باشد البته این شرایط از مادری به مادر دیگر متغییر است.

احساس کشیدگی در پوست
مادران باردار به دلیل تغییر در فعالیت هورمون‌ها با کشش بیش از اندازه پوست و خارش مواجه می‌شوند.

آکنه
مادران در دوران بارداری بایستی بیش از هر زمانی مراقب باشند زیرا فعالیت زیاد هورمون‌ها می‌تواند با فعال‌سازی غدد چربی و در نتیجه حضور آکنه‌های پوستی همراه باشد که مراقبت‌های بیشتری را می‌طلبد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید