2109
ترک​های پوستی دوران بارداری درمان قطعی ندارند

ترک​های پوستی دوران بارداری درمان قطعی ندارند

1394/06/14 بازدید809

نی نی سایت: یک متخصص پوست گفت: ترک‌های پوستی یا استریا (stria) در زمان بارداری به دلیل کشش پوست ناشی از افزایش حجم شکم و اضافه شدن وزن خانم باردار ایجاد می‌شود و در نتیجه آن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. دکتر سیما رسایی‌اظهار کرد: ترک​های پوستی در ابتدا در ناحیه اطراف ناف و شکم زنان باردار که بیشتر تحت فشار هستند، به وجود می​آیند ولی به تدریج با افزایش وزن، در ناحیه ران، باسن و سینه‌ها نیز ایجاد می​شوند.
وی با بیان این که ترک‌های پوستی به مرور کمرنگ می‌شوند، اما ناپدید نخواهند شد، افزود: استریا یا ترک​های پوستی زمان بارداری درمان اختصاصی و قطعی ندارند، اما با استفاده از برخی کرم​ها و پمادهای مخصوص و البته تحت نظر پزشک، تا حدودی می​توان آثار آن را کمتر کرد. همچنین با ماساژ پوست در زمان بارداری به وسیله روغن​های گیاهی مانند روغن زیتون یا بادام می‌توان از افزایش آن پیشگیری کرد.
این متخصص پوست ادامه داد: این روغن‌ها به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و همچنین اثر ماساژ، می​توانند تا حدودی در پیشگیری از افزایش ترک‌های پوستی موثر باشند.
رسایی با بیان این که علاوه بر زنان باردار، در افراد چاق و نوجوانانی که در سن بلوغ قرار دارند نیز امکان بروز ترک‌های پوستی به دلیل افزایش حجم بدن وجود دارد، عنوان کرد: ترک​های پوستی ایجاد شده در زمان بارداری معمولا ژنتیکی است و برخی زنان باردار اصولا دچار استریا نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6383 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15120 بازدید