2109
سهل انگاری اکثر والدین در حفاظت کودکانشان از اشعه مضر آفتاب

سهل انگاری اکثر والدین در حفاظت کودکانشان از اشعه مضر آفتاب

1394/06/12 بازدید317

نی‌نی سایت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بسیاری از والدین نوزادان خود را با شیوه‌های مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی‌کنند. محققان دانشگاه میامی با بررسی 95 پدر و مادر سیاه، سفید و اسپانیایی متوجه شدند که تنها حدود 15 درصد این افراد توصیه‌های ایمنی محافظت در برابر آفتاب را در کودکان خود پیاده می‌کنند. این در حالی است که سه درصد از والدین اعلام کرده‌اند که در شش ماه اول زندگی کودکشان از درجاتی از آفتاب سوختگی رنج می‌برد. به گفته محققان این مطالعه قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از توصیه‌های ایمنی کودکان را در معرض سرطان پوست قرار می‌دهد.

علاوه بر این بیشتر مردم تا سن 18 سالگی 80 درصد در معرض خورشید بودن سراسر عمرشان را تجربه می‌کنند. بنابراین به والدین توصیه می‌شود که از کودکان خود محافظت کنند. در میانه روز که تابش اشعه خورشید به بیشترین مقدار خود می‌رسد، کودکان خردسال و نوزادان باید در خانه بمانند یا دست کم در سایه باشند. کودکانی که پوست سفیدتری دارند، بیشتر در معرض خطر آفتاب سوختگی هستند. آن‌هایی که پوست تیره دارند هم می‌توانند از اشعه آفتاب آسیب ببینند. استفاده از لباس‌های تیره، کلاه و کرم ضد آفتاب به کودک در برابر آفتاب سوختگی کمک می‌کند. 

مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از نفوذ اشعه خورشید استفاده از کرم ضد افتاب است. مواقعی که آفتاب شدید باشد هر نیم ساعت یک بار باید کرم ضد آفتاب را روی پوست مالید و زمانی که کودک در استخر یا دریا مشغول بازی است، به راحتی نمی‌توان این کار را انجام داد. پس، بهتر است که برای آن‌ها لباس شناس سرتاسری تهیه کنید که همه بدن انها را هنگام شنا بپوشاند.

منبع: سلامانه

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15389 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10942 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2209 بازدید