2109
کودکان‌ را به تماشای این تئاترها ببرید

کودکان‌ را به تماشای این تئاترها ببرید

1394/05/29 بازدید577

 

«زردک و خانوم کوچیک»

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، نمایش اول «زردک و خانوم کوچیک» است. روایت زندگی ببری‌خان، گربه‌ی خانه‌ی باصفای خانوم کوچیک فقیر که نمی‌تواند غذاهای رنگین برایش فراهم کند، گربه ناراضی روز به روز لاغرتر و نحیف و زرد می‌شود؛ طوری که همه او را زردک‌خان صدا می‌زنند! بنابراین یک روز تصمیم می‌گیرد به خانه‌ی خانوم بزرگ که یکی از زنان ثروتمند شهر است برود و ماجراهایی در آن خانه‌ برایش اتفاق می‌افتد.

این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای، نوشته‌ی کیومرث قنبری‌ آذر و سپیده دبیری است و با کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، از پنجشنبه پانزدهم مردادماه به روی صحنه رفته‌ است و تا ششم شهریور، هر روز ساعت ۱۷ در سالن گوشه‌ی فرهنگسرای نیاوران، (روبروی پارک نیاوران) اجرا می‌شود.

در این نمایش نیلوفر دهقان، بابک مولانا، امیررضا توکلی، حمید ندیمی و مژگان جعفری بازی می‌کنند.


«پیرمرد و ببر»

نمایش «پیر مرد و ببر» داستانی قدیمی و عامیانه را روایت می‌کند که در آن مردی از روی ساده‌لوحی فریب ببری را که داخل قفس است می‌خورد و ببر از سادگی مرد استفاده کرده و می‌خواهد طعمه‌های بیشتری به دست آورد که... .

این نمایش که به همراه موسیقی زنده و سنتی روی صحنه می‌رود، در فضای نمایش ایرانی اجرا می‌شود و خرده نمایش‌های ایرانی مثل سایه‌بازی، نقالی و پرده‌خوانی در آن دیده می‌شود.

«پیرمرد و ببر» به نویسندگی علی خاکبازان و کارگردانی رضا بهرامی از چهارشنبه ۲۱ مردادماه تا دوشنبه ۳۰ شهریور ساعت 19:30 در تالار هنر، به نشانی میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده، اجرا خواهد شد.

در این نمایش مهسا کریم‌زاده، المیرا پارسا، حمیدرضا ملاحسینی، مهدی داوودی، مهدی ضیائیان‌پور و سینا توکلی بازی می‌کنند.


«دختر بوته‌ی گوجه‌فرنگی»

داستان «دختر بوته‌ی گوجه‌فرنگی» درباره‌ی دو کودک است که در همسایگی هم زندگی می‌کنند. یکی از آن‌ها به تازگی به آنجا مهاجرت کرده است. آنها در باغچه‌های خود بوته‌ی گوجه‌فرنگی کاشته‌اند اما یکی از بوته‌ها خشک می‌شود و دیگری رشد خوبی دارد. دختر بزرگ‌تر به زور بوته‌ی دختر کوچک‌تر و مهاجر را به باغچه‌ی خود می‌برد اما... .

متن این نمایش نوشته‌ی ویسلی میدلتون است که مریم اکبری آن را به روی صحنه می‌برد.

برای این نمایش کودکانه، فرید نوایی آهنگسازی کرده و مجتبی مهدی ترانه‌ سروده است که با آواز رامین کهن و روشنک کریمی اجرا می‌شود.

این اثر کاری از گروه تئاتر ترمه‌ است و با بازی فاطمه خدابنده‌لو، پریا علی‌محمدی و مریم اکبری، از چهارشنبه ۲۱ مردادماه تا ۲۵ شهریور هر روز سر ساعت ۱۸ در مدت ۵۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت و اطلاع از محل اجرا به سایت تیوال مراجعه کنند.


«گروفالو»

«گروفالو» داستان موش خیالبافی است که با کمک پدربزرگش قدم در راه جنگل می‌گذارد و با حیوانات جنگل مبارزه می‌کند.

بهرام جلالی‌پور نویسندگی این نمایش را بر عهده داشته و آرش شریف‌زاده کارگردانی کرده است و مهدی فرشیدی سپهر و فرید نوایی نیز کار شعر و آهنگ این نمایش را بر عهده داشته‌اند.

این اثر نمایشی تا کنون چند جایزه از جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر شهر دریافت کرده و در سال ۲۰۱۴ به عنوان اثر برگزیده در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان تونس انتخاب شده است.

در این نمایش که از یکشنبه ۱۸ مردادماه تا ۳۱ شهریور، هرشب سر ساعت 19:30 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، ترمه یعقوبی، مژگان منتصریان، سعید حاج حیدری، مصطفی دارابی و آرش شریف‌زاده بازی می‌کنند.

این نمایش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی بلوار کشاورز، خیابان حجاب، داخل پارک لاله اجرا می‌شود.


منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15811 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11303 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2310 بازدید