2109
میزان تولد کودک مبتلا به تالاسمی در تهران به صفر رسیده است

میزان تولد کودک مبتلا به تالاسمی در تهران به صفر رسیده است

1394/05/29 بازدید378

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا باهوش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری همایش‌ خون و سرطان کودکان که صبح امروز در محل این انجمن برگزار شد‌، اظهار کرد: سرطان خون شایع ترین سرطان در بین کودکان محسوب می‌شود‌. البته شاخص‌های درمانی و مدیریت سرطان در کشور، با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کند. 

 
وی در خصوص بحث پیشگیری از بیماری خونی چون تالاسمی در ایران اظهار کرد: بحث پیشگیری از غربالگری از تالاسمی در کشور ما به خوبی اجرایی شده و میزان تولد مبتلا به این بیماری در شهر تهران تقریبا به صفر رسیده است تنها با مشکل فرهنگی در این زمینه مواجه هستیم که افراد باید قبل از ازدواج، آزمایش‌های مربوط به این بیماری را انجام دهند تا به مرحله تولد کودک مبتلا به تالاسمی نرسد. 
 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص بهترین نقطه برای بیماری سرطانی بیان کرد: بهترین نقطه در درمان بیماری سرطان این است که از ابتلای فرد به این بیماری پیشگیری کنیم.  
 
نبود مرکز جامع ثبت سرطان در کشور
احسانی، متخصص هماتولوژی در ادامه مراسم در خصوص میزان ابتلا به سرطان خون کودکان بیان کرد: نبود مرکز جامع ثبت بیماری سرطان در کشور سبب شده است به طور کامل آمار دقیقی در خصوص میزان ابتلای افراد به این بیماری نداشته باشیم.
 
این متخصص هماتولوژی تصریح کرد: انجمن هماتولوژی در سال 83 کارهایی برای جمع‌آوری اطلاعات میزان ابتلا به سرطان در کشور انجام داد، اما به دلیل مشکل فراگیری این کار اجرایی نشد. 
 
احسانی در خصوص علت ابتلا به سرطان خون در کودکان بیان کرد: علت ابتلا به سرطان خون در بین کودکان ناشناخته است اما مسائل ژنتیکی، محیط، آب و هوا می‌تواند در بروز آن تاثیر بگذارد. البته علت عمده ابتلا به سرطان‌ها از جمله سرطان خون را می‌توان ایجاد تغییر در ژنها دانست.
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید