2109
گرد و غبار می تواند باعث چاقی کودکان شود

گرد و غبار می تواند باعث چاقی کودکان شود

1394/05/21 بازدید150

نی نی سایت به نقل از فارس: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طیف گسترده ای از ترکیبات مواد شیمیایی که به گریس، روغن هیدرولیک و پلاستیک افزوده می شود، می تواند به گیرنده PPARgamma در بدن متصل شود و تحت شرایط مناسب آن را فعال کند.

این گیرنده که تنظیم کننده سوخت و ساز چربی و تکثیر و مرگ سلولی و ذخیره کننده اسیدهای چرب است، عمدتا در بافت چربی و روده بزرگ انسان یافت می شود. فعال شدن این گیرنده می تواند یکی از عوامل مهم چاقی باشد.

28 تا 30 ترکیب فرّار و سبک که در گردوغبار داخل منزل یافت شده است در دسته مواد آگونیست گیرنده گامای «ضعیف یا متوسط» قرار می گیرد، به این معنا که می تواند به گیرنده گاما متصل شود و آن را فعال کند.

پژوهشگران نشانه هایی از فعالیت قابل توجه گیرنده گاما را در بیش از نیمی از گرد و غبار جمع آوری شده از منازل، ادارات و باشگاه های ورزشی یافتند که این مقدار با میزان برآورد شده (50 میلی گرم) گرد و غبار منزل که کودکان در روز با آن مواجه هستند، مطابقت داشت.

تحقیقات بیشتری برای آزمودن یافته های آزمایشگاهی در شرایط واقعی در حال انجام است، تا تعیین شود که فعال شدن گیرنده گاما در این سطح چه مشکلاتی از لحاظ بهداشتی در کودکان ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11495 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2544 بازدید