2709
قدرت بینایی نوزادتان را با این روش‌ها افزایش دهید

قدرت بینایی نوزادتان را با این روش‌ها افزایش دهید

1394/05/19 بازدید375

محمد کی‌پور اوپتومتریست در خصوص راهکارهایی که جهت تقویت بینایی  کودکان باید از طرف والدین مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بهتر است اتاق خواب نوزاد با رنگ‌های شاد و روشن تزئین شود همچنین سرویس خواب و لوازم موجود در اتاق وی دارای رنگ‌های متضاد با اشکال متفاوت باشد. 

وی افزود: دکوراسیون اتاق خواب نوزاد باید به صورت تدریجی و با اضافه کردن اشیای جدید و جذاب تغییر پیدا کند. 

این اوپتومتریست با تاکید بر اینکه قرار دادن نوزاد بر روی شکم در هنگام بیداری باعث یک تجربه حسی و حرکتی سودمند می‌شود، اظهار داشت: قدم زدن با نوزاد و صحبت‌ کردن با وی توسط والدین نقش به سزایی را در تجربه‌ی حسی نوزاد خواهد داشت.

کی‌پور پیرامون بهترین نکاتی که برای حفظ سلامت بینایی نوزاد باید به آن توجه شود، افزود: نشان دادن اسباب‌بازی مورد علاقه نوزاد و تشویق وی به گرفتن آن به تقویت هماهنگی چشم و دست نوزاد کمک می‌کند. 

وی تاکید کرد: والدین باید توجه داشته باشند که در سن هشت تا 12 ماهگی رابطه بین چشم‌ها، حرکت و حافظه به نهایت تکامل رسیده و نوزاد در تشخیص فاصله دقیق‌تر عمل می‌کند، وی تاکید کرد: عدم حرکت چشم قبل از 3 ماهگی علامت مشکل بینایی است. 

کی‌پور با اشاره به اینکه معاینات چشمی برای نوزادان بسیار لازم و مهم است، اذعان کرد: انجام معاینات چشمی باید در 6 ماهگی صورت پذیرد و تقویت چشم از لحاظ هر گونه عیوب انکساری  - انحراف و سایر بیماری‌های چشمی انجام شود.

این اوپتومتریست خاطر نشان کرد: در صورتی که رنگ چشم نوزاد در عکس به رنگ روشن مایل به سفید باشد نشانه‌ای از یک مشکل بینایی در نوزاد بوده و باید حتما به متخصص چشم مراجعه شود. همچنین پیش از ترخیص کامل از بیمارستان پس از زایمان انجام معاینات چشمی ضرورت دارد. 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها