2109
از مصرف خودسرانه داروهای سرماخوردگی برای کودکان پرهیز کنید

از مصرف خودسرانه داروهای سرماخوردگی برای کودکان پرهیز کنید

1394/05/10 بازدید238

 فرزندی 4 ساله دارم که از 6 ماهگی به مهدکودک می‌رود، از همان روزهای اول دچار سرماخوردگی‌های مکرر می‌شد، اصولاً باید بنیه‌اش کمی قوی‌تر شده باشد ولی انگار نه انگار؛ هنوز یک هفته از مصرف آخرین دوز آنتی بیوتیکش نگذشته که باز هم سرفه‌های پیاپی به سراغش می‌آید. دیگر از رفت و آمد به مطب دکتر و پرداخت ویزیت خسته شده‌ام ولی بعضی اوقات کودکم را نزد پزشک نبرده و همان داروهایی را که دکتر برایش تجویز کرده بود تهیه کرده و به او می‌دهم ولی دوباره آثار بیماری در کودک ظاهر می‌شود. آیا می‌توانم خودم داروها را هر بار تکرار کنم تا در مصرف وقت و هزینه صرفه‌جویی کنم؟


دکتر فریبا فشندکی متخصص اطفال در پاسخ به این سئوال نوشت:می‌توانید هنگام بروز علائم سرماخوردگی از راهکارهای ابتدایی ولی مؤثر استفاده کنید، به عنوان مثال از شست‌و‌شوی بینی کودک با آب نمک یا غرغره کردن آن توسط کودک استفاده کنید، البته مصرف برخی داروهای گیاهی هم می‌توانند برای رفع سرفه‌ها مؤثر باشند ولی به هیچ عنوان خودسرانه از داروهای شیمیایی استفاده نکنید زیرا با خوددرمانی ممکن است تنها به تشدید و افزایش دوره درمان کمک کرده و مشکل را هر بار سخت‌تر کرده باشید، چون در برخی موارد پس از درمان هم 30 درصد از عارضه در کودک باقی می‌ماند و پس از مدتی دوباره باز خواهد گشت.

می‌توان به یکی از بزرگترین معایب خوددرمانی، تنبل شدن سیستم دفاعی بدن اشاره کرد و این نتیجه منفی سبب می‌شود که در ماه‌های آینده هزینه‌های بیشتری به شما تحمیل شود.


 

 

 

منبع: روزنامه ایران

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14907 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10555 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2096 بازدید