2109
تاثیر منفی رنگ‌ها و افزودنی‌های غذایی بر جنین

تاثیر منفی رنگ‌ها و افزودنی‌های غذایی بر جنین

1394/04/29 بازدید333

بهنام گشتی‌زاده با اشاره به رابطه مصرف مواد قندی با بیش فعالی کودکان اظهار کرد: بیش فعالی یک اختلال رفتاری است که در آن کودک توانایی دقت و تمرکز بر یک موضوع را ندارد و یکی از روش‌های غیر دارویی بیش فعالی تغذیه درست کودکان و پرهیز از مصرف بیش اندازه مواد قندی و شیرینی‌هاست.

وی با اشاره به تاثیر تغذیه بر بیش‌فعالی کودکان افزود: رژیم غذایی که حاوی مواد قندی، شیرینی‌ها و نوشابه‌های گازدار باشد به دلیل قند بالا منجر به بیش فعالی کودکان می‌شود و همچنین نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های شیرین به دلیل اینکه قند خون را افزایش می‌دهند عامل استرس‌زا به شمار می‌آیند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه به صورت کلی شیرینی‌ها به دلیل اینکه جذب بالایی دارند، می‌توانند به عنوان یک عامل استرس‌زا در کودکان و بزرگسالان محسوب شود، ادامه داد: تغییر ذائقه مادران باردار مثلا به صورت مصرف ترشی‌ها پیش از بارداری و گرایش به خوردن مواد غذایی شیرینی در هنگام بارداری نه تنها در افزایش وزن آن‌ها موثر است، بلکه روی جنین نیز اثرات منفی دارد.

گشتی‌زاده با بیان اینکه فرآورده‌های غذایی که حاوی افزودنی‌ هستند در بیش‌فعالی کودکان تاثیرگذار است، اضافه کرد: به طور کلی انواع رنگ‌های غذایی یا افزودنی‌های غذایی که در صنایع غذایی استفاده می‌شود، عامل بیش‌فعالی در کودکان محسوب می‌شود و به نوعی می‌توان گفت بر روی جنین منفی تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه غذاهای سرخ‌کردنی و چرب نیز از عوامل تاثیرگذار بر بیش‌فعالی است، تصریح کرد: مصرف مواد افزودنی و قندی در دوران بارداری و استفاده بیش از اندازه کودک از شیرینی‌ها در ابتلا به بیش‌فعالی مؤثر است.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید