2109
مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک تهدیدی برای رشد کودکان

مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک تهدیدی برای رشد کودکان

1394/04/23 بازدید539

 تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک بر روی جانوران نشان می دهد موش های ماده ای که با دو نوع از آنتی بیوتیک هایی که بیشتر مورد استفاده هستند در مان شدند، در مقایسه با موش هایی که با این داروها درمان نشده بودند، وزن بیشتر و استخوان های بزرگتری داشتند. هر دو نوع این آنتی بیوتیک ها موجب اختلال در میکروبیوم روده که هزاران میلیارد میکروب موجود در دستگاه گوارش هستند، شدند.

«مارتین بلیزر»، از محققان این تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این پژوهش جدید فقط روی موش ها انجام شده است. با این حال نتایج آن با تحقیقاتی دیگر در همین زمینه مطابقت داشته و اثرات قابل توجهی را برای کودکانی که در اوایل زندگی خود آنتی بیوتیک مصرف می کنند، نشان می دهد. داده های جمع آوری شده می تواند به دستورالعمل های معین شده بر شکل، نوع و مدت تجویز این گروه از داروها در بیماری های کودکان کمک کند.»

تحقیقات جدید نشان داده است که مقدار زیاد اما کوتاه مدت افزودن «تیلوسین» به خوراک موش ها اثر بارزتر و طولانی مدتی بر افزایش وزن دارد در حالی که «آموکسی سیلین» بیشترین اثر را بر روی رشد استخوان ها که شرط لازم برای افزایش قد است، دارد.

«بلیزر» معتقد است که آنتی بیوتیک ها محیط زیست میکروبیوم روده را از نظر تنوع و غنای میکروبی، ساختار جمعی آنها یا ماهیت ترکیبشان دچار تغییر می کند. این داروهای آنتی بیوتیکی نه تنها گونه های باکتریایی را بلکه تعداد نسبی ژن میکروبی مرتبط با عملکرد متابولیکی ویژه در ساختار گوارشی بدن را نیز تغییر می دهند.



 

 

منبع: مهر نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6383 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15120 بازدید