2109
انجام زایمان در آب به صورت رایگان در اصفهان

انجام زایمان در آب به صورت رایگان در اصفهان

1394/04/18 بازدید1417

 رئیس بیمارستان امین اصفهان در این خصوص اظهار کرد: زایشگاه بیمارستان امین یکی از باسابقه‌ترین زایشگاه‌های استان اصفهان است که میزان موالید آن نسبت به زایشگاه‌های دیگر بیمارستان‌های استان بالاتر است.


سید مجتبی طلایی با اشاره به اینکه امنیت زایمان در بیمارستان امین بسیار بالا است به طوری که طی سه سال گذشته هیچ موردی از مرگ مادر را در این بیمارستان شاهد نبوده‌ایم، گفت: در یکسال گذشته از 1600 موالید این بیمارستان 1200 مورد آن به روش طبیعی انجام شده و تمام خدمات نیز به صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار گرفته است.


وی اضافه کرد: در این بیمارستان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با کاهش چشمگیر آمار زایمان به روش سزارین مواجه هستیم به گونه‌ای که قبل از اجرای این طرح حدود 70 درصد زایمان‌ها با روش سزارین و تنها 30 درصد زایمان‌ها با روش طبیعی انجام می‌شد اما پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت این آمار بالعکس شد و در حال حاضر 70 درصد زایمان‌ها در بیمارستان امین با روش طبیعی انجام می‌شود.


رییس بیمارستان امین خاطرنشان کرد: ما کم کم به میزان جهانی در زایمان طبیعی نزدیک می‌شویم و این در شرایطی است که بیمارستان امین یک بیمارستان ارجاعی است، یعنی از اغلب نقاط استان به خصوص از منطقه شمال و شرق اصفهان، زایمان‌های با ریسک بالا و یا به دلایل خاص به این بیمارستان ارجاع می‌شود.


طلایی ادامه داد: برای اینکه به این هدف برسیم روش‌های مختلفی که زایمان را تسهیل کند، به کار گرفته و امکانات آن را فراهم کرده ایم؛ به طور مثال در مرکز پزشکی امین زایمان در آب همراه با ماساژ درمانی، رایحه درمانی، سرما درمانی و گرما درمانی برای انجام زایمانی کم درد را انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه اتاقی که برای انجام زایمان آماده شده به همراه دستگاه‌ها و امکاناتی که در آن تجهیز شده تا مادران باردار احساس کم دردی کنند بیش از 100 میلیون تومان برای بیمارستان هزینه در بر داشته است، افزود: این در حالی است که زایمان در آب به صورت رایگان در این بیمارستان انجام می‌شود. بازسازی فضای فیزیکی زایشگاه را به گونه ای انجام داده ایم که مادران باردار به انجام زایمان طبیعی راغب می‌شوند.


رییس بیمارستان امین اصفهان از دیگر اقدامات این بیمارستان برای افزایش زایمان طبیعی را راه اندازی کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی، آموزش محاسن زایمان طبیعی و خطرات سزارین به مادران باردار به صورت رایگان، ارتباط مستمر ماماهای کادر آموزشی با مادران باردار به صورت تلفنی و حضوری برای افزایش انگیزه در مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی، ارایه بسته‌های تشویقی برای ماماها و متخصصان زنان و زایمان با افزایش حق العمل زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین و هم‌چنین رایگان شدن زایمان طبیعی برشمرد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید