2109
تغییری بزرگ در دکوراسیون اتاق کودک‌ با کاغذ دیواری

تغییری بزرگ در دکوراسیون اتاق کودک‌ با کاغذ دیواری

1394/03/26 بازدید2237

 امروز بسیاری از شرکت‌های دکوراسیون مثل کاغذ دیواری «کازمو» برای تنوع و سریع بودن کار به استفاده از کاغذ دیواری روی آورده‌اند. بسیاری از کسانی که 20 سال پیش را به خاطر دارند شاید خاطره زیاد خوبی از دیوارهای خود نداشته باشند. پر واضح است که با پیشرفت تکنولوزی دگرگونی عظیمی در این صنعت به وجود آمده است.

 
کاغذ دیواری پس از دهه هفتاد از قرن بیستم که سال‌های طلایی رواج خود را طی کرد، مورد کم توجه‌ای قرار گرفت و پس از این دوران ناگهان به یک پوشش ارزان تبدیل شد که تنها توسط طبقه کم بضاعت و یا میهمان‌سراهای ارزان‌قیمت برای پوشاندن دیوارهای بدساخت و یا دارای نقص استفاده می‌شد.
 
 
پیشرفت تکنولوژی در تولید کاغذ دیواری به این معنا است که امروزه کاغذ دیواری‌ها با تکنولوژی نانو و از مواد متنوعی مانند پارچه‌ها، الیاف گیاهی و یا براده‌های چوبی و فلزی تهیه می‌شوند، در حالی که وجود آستری از پارچه و پی. وی. سی (PVC) موجب دوام قابل ملاحظه آن‌ها می‌شود. کاغذ دیواری‌های امروزی حتی قابل شست‌وشو بوده و براحتی با دستمالی مرطوب تمیز می‌شوند. 
 
به این ترتیب شاید بهتر باشد نام این محصول را از «کاغذهای دیواری» به «پوشش‌های دیواری» تغییر دهیم: پوشش‌های طرح‌دار برای دیوار که به عنوان جایگزینی برای رنگ‌های ساختمانی بر روی سطح دیوار چسبانده می‌شوند.
 
 

 کاغذ دیواری اتاق کودک

یکی از مهمترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار اتاق کودک به وجود آورد، در حقیقت با  نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده، برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار رقم بزنید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون اتاق کودک است.  از دیگر مزایای کاغذ دیواری نصب سریع و آسان در کوتاه‌ترین زمان این است که مجبور نیستید چندین روز بوی بد رنگ را تحمل کنید.
 
 

انواع کاغذ دیواری کازمو برای اتاق کودک

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی و چینی آنها دارای عرض 52 سانتی‌متر (20/5 اینچ) است و مقدار فضای 5 متر مربع را پوشش می‌دهند.

در حالی که رول کاغذ دیواری‌های کره‌ای عرض 106 سانتی‌متر دارد، یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار 16 متر مربع از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری کره‌ای نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید. 
 

به طور کلی انواع کاغذ دیواری را می‌توان به موارد زیر تقسیم‌بندی کرد:

- کاغذ دیواری سوهو
- کاغذ دیواری آرت دکو 
- کاغد دیواری نووا
- کاغذ دیواری آرتیس 
- کاغذ دیواری تیفانی 
 

نصب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

در ابتدا برای نصب کاغذ دیواری اتاق کودک نیاز است تمام دیوارها انداره‌گیری شوند. نحوه محاسبه برای نصب کاغذ دیواری اینگونه است که مجموع طول دیوارها ضرب در ارتفاع شده، عدد به دست آمده مساحت کل فضاهای مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری خواهد بود. باید توجه داشته باشیم تعداد پنجره‌ها و درب‌ها اگر در اندازه‌گیری کلی لحاظ شده است، باید از متراژ کل کم شود. باید دقت شود زاویه‌ها شکست‌ها و کنج‌ها و ستون‌ها نیز جداگانه محاسبه شوند.

نصابان کاغذ دیواری باید به این نکته توجه داشته باشند که هر طرح یا کد در یک آلبوم کاغذ دیواری برای نصب کاغذ دیواری حاوی اطلاعاتی است که نشان‌دهنده نحوه نصب از قبیل تکرار هر طرح در یک متراژ مشخص است که این امر در نهایت به نصاب جهت نصب کاغذ دیواری کمک می‌کند و از پرتی آن می‌کاهد.
 
موردی که بسیار حائز اهمیت است برش زدن کاغذ دیواری است که باید 5 تا 10 سانتیمتر بزرگ‌تر از ارتفاع دیوار برش زده شود و نکته مهم‌تر این است که فقط قواره اول را باید به این طریق برش زد زیرا قواره‌های بعدی را باید با توجه به طرح کاغذ دیواری برش بزنیم. قبل از نصب کاغذ دیواری حتما قواره‌ها را با چسب مخصوص آغشته کرده و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید.
 

 زیر سازی در نصب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

اگر قصد نصب کاغذ دیواری برای اتاق کودک  دارید می‌بایست دیواری را که قرار است کاغذ دیواری شود، زیرسازی کنید. برای این کار باید در ابتدا دیواری را که نم دارد مورد بررسی قرار داده و منبع نم را از بین ببرید تا کاغذ دیواری‌ها پس از نصب دچار مشکل نشوند. احتمالا پوسته سطوحی که دارای نم بوده، کنده شده باشد که باید آنها را با کاردک فلزی تا جایی که به منبع رطوبت برسید بتراشید و آن را برطرف کنید. سپس محل‌های تراشیده شده را گچ کاری کنید تا خشک شوند. الان باید برای مراحل بعدی که نصب کاغذ دیواری است، آماده شوید.

 
پس از خشک شدن گچ‌ها، دوباره لازم است دیوارها گچ شوند و بعد از خشک شدن آن،  دیوارها را با روغن الف آغشته کنیم. لازم به ذکر است اگر دیوارها بدون رنگ آستر باشند باید کل دیوارها روغن‌کاری شوند. حال باید یک بازبینی کلی کنید اگر درز یا ترک دیده می‌شود باید آنها را با بتونه بپوشانید و در نهایت یک دست رنگ روغن در حد آستر زده و سپس کاغذ دیواری را نصب کنید. در کاغذ دیواری‌های نازک حتما باید فرآیند رنگ روغن آستر انجام شود تا نصب کاغذ دیواری به درستی انجام شود.
 
منبع: http://cazmo.co/

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید