2109
پوشک آزمایشگاهی با قابلیت تشخیص بیماری‌های عفونی رونمایی شد

پوشک آزمایشگاهی با قابلیت تشخیص بیماری‌های عفونی رونمایی شد

1394/03/26 بازدید317

 عباس رهبر زارع، مخترع این پوشک آزمایشگاهی که علاوه بر ثبت داخلی موفق به دریافت گواهی ثبت بین‌المللی نیز شده در مراسم معرفی و رونمایی از پوشک آزمایشگاهی گفت: این پوشک که فاقد نمونه مشابه خارجی است می تواند با کمک به تشخیص سریعتر بیماری های احتمالی نوزاد که با تغییر در pH ادرار همراه است از تشدید بیماری و آسیب رسانی به دیگر نقاط بدن با تشخیص به موقع، پیشگیری کند.


وی خاطرنشان کرد: عفونت مجاری ادراری که از طریق تماس نوزاد با ادرار و مدفوع خصوصا در نوزادان دختر بروز می کند از خطرناک ترین بیماری هاست که در صورت عدم تشخیص سریع می تواند به آسیب جدی به دستگاه کلیوی، تنفسی و ... منجر شود. در پوشک ابداعی از الیاف گیاه بامبو با خاصیت آنتی باکتریال طبیعی استفاده شده است که خطر ابتلای نوزادان به عفونت را کاهش می دهد.

رهبر زارع خاطرنشان کرد: صرف نظر از این که این پوشک آنتی باکتری است با توجه به ترکیب گیاهی الیاف آن تا 80 درصد پوشک به طور طبیعی به چرخه طبیعت باز می گردد.
وی تصریح کرد: ویژگی دیگر پوشک تولیدی قابلیت آن در تشخیص عفونت احتمالی با اندازه گیری pH ادرار است که با تغییر رنگ قسمتی از پوشک با طیف رنگی متنوع ابتلای احتمالی کودک به عفونتها و بیماری های مختلف به مادر هشدار داده می شود.

این مبتکر با بیان این که قیمت این پوشک در صورت رسیدن به تولید انبوه تفاوت چندانی با پوشک های معمولی نخواهد داشت، اظهار داشت: این پوشک به عنوان آزمایشگاهی دائمی نوزاد را از لحاظ ابتلا به عفونتهای مجاری ادراری که تا زمان پیشرفت جدی بیماری علائم بالینی خاصی ندارند تحت کنترل قرار می دهد و هر مادری با هر سطح سوادی می تواند از آلارم ها و واکنش های پدید آمده در هر پوشک به بروز بیماری در نوزاد خود پی برده و او را سریعا نزد پزشک مربوطه ببرد.

رهبر زارع در پایان ضمن درخواست حمایت مسوولان از اجرای این طرح که می تواند کمک موثری به سلامت نوزادان کشور باشد تصریح کرد از مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در تجاری سازی این طرح استقبال می شود.
 
 
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید