2109
زایمان فیزیولوژیک طبیعی‌ترین روش زایمان

زایمان فیزیولوژیک طبیعی‌ترین روش زایمان

1394/03/25 بازدید1135

 یک کارشناس ارشد مامایی با بیان اینکه زایمان فیزیولوژیک طبیعی‌ترین روش زایمان است، گفت: به طور معمول در زایمان طبیعی و یا یک سزارین صحیح تفاوتی در سلامت جنین وجود ندارد.


پروین بهادران اظهار کرد: طبیعی‌ترین روش‌ زایمان، طبیعی است که بدون هرگونه تحریک یا دادن داروی خاص و با کمک نیرو و توان مادر انجام شود.


وی با بیان اینکه در روش طبیعی می‌توان از دارو‌های کاهش دهنده درد استفاده کرد، افزود: این داروها در موارد دلیل شروع زودهنگام درد و تأخیر در زایمان بوده و با تشخیص پزشک استفاده می‌شود و برای سلامت مادر و جنین لازم است.


این کارشناس ارشد مامایی با اشاره به اینکه روش‌های کاهش درد در زایمان به دو شکل دارویی و غیردارویی مطرح می‌شود، ادامه داد: تزریق داروهای کاهنده درد، روش‌های زایمان با دارو و هیپنوتیزم، ماساژ درمانی و گرما درمانی شیوه‌های غیردارویی است که اگر به شکل صحیح انجام شوند، هیچ عوارضی برای مادر و نوزاد ندارند.


بهادران ادامه داد: هیپنوتیزم شیوه‌ای‌ است که برای کاهش درد و آرامش مادر در حین مراحل زایمان توصیه می‌شود اما مادران علاقه‌ای به آن ندارند و بیشتر در کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته است؛ کاهش درد و بالا بردن تحمل مادر از اثرات این شیوه زایمان است.

 

 

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

login captcha

زایمان فیزیولوژیک عالیییه اگر صد بار هم ازم بپرسن میگم طبیعی زایمان کنید خیلی عالیه و درد رو به صفر می‌رسونه حتما در کلاسها شرکت کنید قبل از اینکه به سزارین فکر کنید و یک عمر به سلامتی بچه ضرر بزنید 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
10364 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
7559 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15271 بازدید