2109
توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به دیابت بارداری

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به دیابت بارداری

1394/03/21 بازدید1629

 نگین رمضانی با بیان این‌که مبتلایان به دیابت بارداری باید در برنامه غذایی خود از کلیه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنند، اظهار کرد: مبتلایان به دیابت بارداری حتما غذا را در حجم کم و به دفعات بیشتر (5 وعده در روز) میل کنند و در هیچ وعده‌ای بیش از حد غذا نخورند. همچنین در برنامه غذایی خود از همه گروه‌های غذایی به شکل متنوع و متعادل استفاده کنند و مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کرده را کاهش دهند.

وی با اشاره به ضرورت کاهش مصرف نمک و قندهای ساده برای این افراد ادامه داد: افرادی که به دیابت بارداری مبتلا هستند باید مصرف نمک و قندهای ساده (مانند قند، شکر و تنقلات شیرین) را کاهش دهند و روزانه از مواد غذایی فیبردار مانند حبوبات، سبزی، میوه و نان‌های سبوس‌دار مانند سنگک که در کاهش قندخون موثر است، استفاده کنند.
 
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در ادامه به مادران باردار مبتلا به دیابت بارداری توصیه کرد: مواد غذایی با نمایه گلیسمی پایین مانند نان بربری، نان تافتون، سنگک، چغندر، لپه، عدسی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و ماش را با مواد غذایی با نمایه گلیسمی بالا مانند لواش ماشینی، باقلا بدون پوست، هویج، سیب‌زمینی و پوره سیب‌زمینی جایگزین کنند.
 
رمضانی افزود: به خانم‌های باردار مبتلا به دیابت بارداری با BMI بالاتر از 26 توصیه می‌شود در طول بارداری وزن‌گیری تا حدود 9 کیلوگرم داشته باشند. همچنین خانم‌هایی که به دیابت بارداری مبتلا می‌شوند باید از مصرف میان‌وعده‌های متعدد خودداری کنند و بعد از وعده‌های غذایی، کمی پیاده‌روی داشته باشند و همچنین قند خون خود را به شکل هفتگی کنترل کنند.
 
 
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15944 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11398 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2347 بازدید