2709
در دوران بارداری سیب بخورید

در دوران بارداری سیب بخورید

1394/03/05 بازدید1581

 دوران بارداری دوران حساسی برای یک زن محسوب می‌شود که اگر زن قبل از دوران بارداری آمادگی لازم را کسب کرده باشد دوران بسیار شیرین برای زن خواهد بود.


پرهیزات غذایی در دوران بارداری

-بهتر است زنان باردار از مصرف غذاهای کارخانه‌ای, ترشی, زعفران, بستنی, آبمیوه‌های صنعتی, چای پُر رنگ, قهوه, آب یخ, بادمجان, انواع غذاهای فست‌فودی, دوغ, هندوانه, ماکارونی, لازانیا, موز زیاد, نسکافه, شیرینی‌های مصنوعی, غذاهای چرب, الویه, قارچ, گوشت گاو پرهیز کند.


در این باره سید جواد علوی کارشناس طب سنتی می‌گوید: از مصرف خیار, گوجه فرنگی, غذاهای شور, غذاهای سرخ شده, زیتون تلخ, ماکارونی, یخ, برف, انواع روغن‌های صنعتی و گوشت گوساله باید پرهیز کرد چرا که مصرف همه این نوع غذاهای خون غلیظی تولید می‌کند که مانع رسیده غذای خوب به جنین می‌شود و جنین به خوبی تغذیه نمی‌کند که خود عامل بروز بسیاری از مشکلات نوزادان پس از تولد است.


-غذای مصرفی مادر در دوران بارداری تاثیر مستقیمی بر سلامت روح و جسم فرزند آنها دارد و چه بسا بسیاری از نوزادن از بدو تولد دارای مشکلات جسمی هستند که اگر رژم غذایی مادران آنها را در دوران بارداریشان بررسی کنیم, مشاهده خواهد شد که مادر از تغذیه صحیحی در دوران بارداری برخوردار نبوده است که بخشی از آن مربوط به ناآگاهی مادران است.


غذاهای مفید برای زنان باردار

-مصرف سیب در دوران بارداری علاوه بر اینکه تمام مواد مغذی لازم را به جنین می‌رساند, موجب مصون ماندن کودک از آلرژی در آینده خواهد شد.


-مصرف میوه انگور توسط زن حامله خود عاملی برای حفظ زن باردار از بالا رفتن فشار خون و مسمویت حاملگی است.


-انار یکی از بهترین مواد غذایی است که به تشکیل استخوان و غضروف جنین می‌پردازد و مغز و دستگاه عصبی جنین را تقویت می‌کند.


-مصرف زرده تخم مرغ عسلی خود یکی از بهترین مواد غذایی است که حاوی مواد ارزشمند است و اخلاط خوب و با کیفیتی از آن تولید می‌شود و در تشکیل بافت عصبی جنین نقش موثری بر عهده دارد.

 

 

 

 

 

 

منبع : تسنیم نیوز

ارسال نظر شما

login captcha
مطلب خوب و مفیدی بود ممنون

پربازدیدترین ها