2109
 علل شکست لانه گزینی جنین وسقط

علل شکست لانه گزینی جنین وسقط

1394/02/21 بازدید3366

 به گزارش روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران در تحقیقات جدید که برای بررسی عوامل موثر  در لانه گزینی موفقِ جنین و حاملگی طبیعی صورت گرفت ، مشخص شد لانه¬گزینیِ موفق، نیازمند تغییرات گسترده اندومتر در سطح سلولی و مولکولی و همچنین گفتمان دو سویه بین جنین و اندومتر است.

بر اساس این پژوهش این ارتباط توسط یک شبکه پیچیده و چند لایه از سلول های ایمنی، کموکاین ها، سیتوکین ها، فاکتورهای رشد و مولکولهای چسبان راهبری می شود.
 
در این پژوهش آمده است ،مجموعه ای از سیتوکین های TH1 به صورت هماهنگ و تحت کنترل دقیق کار می کنند تا سبب القاء قدرت پذیرش اندومتر گردند.
 همچنین کموکاین ها و مولکولهای چسبان اتصال بلاستوسیت به اندومتر را واسطه¬گری می کنند. در نهایت سلولهای سیستم ایمنی، عمدتاً سلولهای NK، سلولهای دندریتیک و سلولهای Tتنظیمی و TH1، نه تنها در القاء تحمل ایمونولوژیک بلکه در تکامل دیواره رحم و تغییر ساختار عروق اندومتر نیز نقش برجسته ای ایفا می کنند.
 
به گزارش روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران  ، فهم جامع مکانیزم های ایمونولوژیک دخیل در لانه گزینی جنین به ارائه راه کارهای درمانی بدیع جهت درمان شکست های مکرر لانه گزینی و بهبود میزان حاملگی کمک شایانی خواهد نمود.
 
لازم به ذکر است اولین کنگره بین المللی تولیدمثل همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل 2 الی 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار خواهد شد و نتایج آخرین یافته¬ها در این خصوص توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصین ارائه می شود.
 
گفتنی است گروه های هدف که در این کنگره به آن¬ها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی ، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و... می باشند. 
 
علاقه¬مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می¬توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22431945 تماس حاصل نمایند.
 
منبع: پژوهشکده فناوریهای نوین ابن سینا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید