2709
راه حل هایی برای کنار آمدن با کودک بدغذا

راه حل هایی برای کنار آمدن با کودک بدغذا

1394/02/20 بازدید445

 علی سلیمانی کارشناس ارشد روانشناسی گفت: کودک سعی در بالا آوردن غذا کرده و برای این کار معمولاً سر خود را به عقب پرتاب می‌کند و تا هنگام بالا آوردن غذا به حرکت‌های جویدن و بلعیدن ادامه می‌دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود: تعدادی از آنان با قرار دادن انگشتان خود روی قسمت پایین گلو یا جویدن چیزی اقدام به این عمل می کنند.

وی بیان کرد: کودکی که اقدام به بالا آوردن غذا می‌کند اندکی درد و رنج و ناراحتی را متحمل شده ولی از نتیجه کار لذت می‌برد.

وی اظهار کرد: اگر این عمل ادامه پیدا کند، باید یک مشکل جدی تلقی شود و حتی در صورت ادامه کار و بی توجهی اطرافیان امکان دارد به مرگ نیز منتهی شود.

سلیمانی، در رابطه با علت انجام این کار از سوی کودکان، گفت: مادری که از نظر روانی قادر نیست رابطه بدنی گرم و صمیمانه‌ای با کودک برقرار کند، سبب ایجاد اختلال در کودک می‌شود.


وی با اشاره به اینکه بالا ْآوردن تلاشی است که کودک برای پر کردن خلأ خشنودی انجام می‌دهد، ادامه داد: این عمل کودک می‌تواند با با تف کردن کودک آغاز شود.

کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: این اختلال بیشتر در خانواده‌هایی مشاهده شده است که مادر در بیرون از منزل کار می‌کند و چندین بچه نیز دارد و نمی‌تواند به تمام کودکانش توجه کافی داشته باشد و زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از کودکان استفراغ می‌کند مادر او را بغل کرده و تمیز می‌کند و بدین وسیله این رفتار در کودک شکل گرفته و تقویت می‌شود.

سلیمانی در رابطه با راه‌های درمان و جلوگیری از این کار اذعان داشت: تهیه غذاهای غلیظ، توجه و عطوفت به کودک و اعمال محرک‌های ناخوشایند یا بر خلاف میل کودک در موقع بالا آوردن می‌تواند بهترین راه جلوگیری از تکرار این کار از سوی کودکان باشد.

 

 

 

 

 

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها