2109
کارگاه عملی "کار با سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی" در یزد

کارگاه عملی "کار با سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی" در یزد

1394/02/19 بازدید286

دکتر بهروز افلاطونیان دبیر علمی این کارگاه ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد، کارگاهی با عنوان " کار با سلول‌های بنیادی جنینی انسانی" را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی در این باره افزود: سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی برای اولین بار در سال 1989 میلادی توسط پروفسور تامسون و همکارانش در آمریکا از جنین انسان در مرحله بلاستوسیت قبل از لانه گزینی مشتق شدند.

وی ادامه داد: این سلول‎‌ها به دلیل قدرت بالا در خودتکثیری و همچنین قابلیت تمایز به تمام سلول‌های بدن از هر سه لایه جنینی مزودرم، اندودرم و اکتودرم، توجه زیادی را از جانب محققین، سیاستمداران و مردم به خود جلب کرده‎‎اند.

افلاطونیان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد طی تلاش در سال‌های اخیر موفق به تولید سه رده از این سلول‌ها (YAZD1-3) شده است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این کارگاه را اشاعه این تکنولوژی نوین به سایر محققان کشور ذکر کرد و گفت: وظیفه خود می‏‏‌دانیم تا با برگزاری این قبیل کارگاه‎‎های آموزشی، کمکی هرچند ناچیز در نشرعلم انجام دهیم.

وی از اعضای هیأت علمی در رشته‌های علوم پایه زیستی، دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد و همچنین دانشجویان کارشناسی خواست تا در این کارگاه شرکت کنند و افزود: بدیهی است که دانشجویان علوم پزشکی (عمومی و رزیدنت) نیز در صورت تمایل می‎‎توانند در کارگاه شرکت نمایند.

افلاطونیان در پایان نیز افزود: به دلیل عملی بودن کارگاه، ظرفیت محدود است ولی به منظور پاسخگویی به نیاز دانش‌پژوهان در نظر است تا دوره‌های بعدی این کارگاه نیز برگزار شود.

 

 

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5942 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15063 بازدید