2109
آیا تغذیه در درمان ناباروری تأثیرگذار است؟

آیا تغذیه در درمان ناباروری تأثیرگذار است؟

1394/02/17 بازدید371

 بر اساس مطالعه های که نتایج آن به صورت کامل در اولین کنگره بین المللی تولید مثل ارائه خواهد شد، بهبود شرایط متابولیکی زوجین نابارور، حداقل سه ماه پیش از آغاز باروری برای داشتن یک بارداری موفق و نهایتاً تولد کودکی سالم با رشد عصبی مناسب و حداقل شانس ابتلا به بیماری های مزمن در طول زندگی بسیار مهم است. در این مطالعه تاثیر رژیم تغذیهای بر اختلالات تخمک گذاری بررسی شده است و نتایج حاکی از آن است که وجود تمام گروههای غذایی برای تقویت باروری لازم است.

همچنین، عوامل رژیمی می تواند موجب آسیب به روند اسپرماتوژنز، غلظت و تحرک اسپرم و افزایش آسیب به DNA اسپرم شود. در مشاورات تغذیه و تجویز الگوهای جامع غذایی به بیماران نابارور نه تنها تعادل انرژی بلکه نوع پروتئین دریافتی، کیفیت و کمیت کربوهیدراتها، کمبودهای تغذیه ای (ویتامین D ، آهن، روی و ویتامینهای گروه B)، آنتی اکسیدانهای دریافتی و عادت-های مزاجی قابل توجه مانند حذف وعده های غذایی و رژیم نادرست در شروع درمان باید مورد توجه قرار گیرد. گفتنی است که اطلاعات تکمیلی در خصوص مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در درمان زوجهای نابارور در پانل تخصصی تغذیه و عوامل محیطی در تولید مثل، در اولین کنگره تولید مثل که همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولید مثل از تاریخ 2 الی 4 خردادماه سال جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار خواهد شد، ارائه میگردد.

لازم به ذکر است گروه های هدف که در این کنگره به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایشهای علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و... می باشند. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره میتوانند به نشانی اینترنتیwww.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22431945 تماس حاصل نمایند.



 

 

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید