2109
کیست تخمدان خطرناک است؟

کیست تخمدان خطرناک است؟

1394/02/15 بازدید8629

کیست تخمدان یکی از شایعترین مشکلات خانم‌هاست. البته علت بروز کیست چندان مشخص نیست اما بهتر است بدانید که اغلب کیست های تخمدان تهدیدی برای سلامت شما به حساب نمی‌آیند. مولود توتونچیان کارشناس مامایی معتقد است  بیشتر کیست‌های تخمدان در زنان از نوع کیست‌های ساده یا فولیکولار هستند که در اثر رشد فولیکول و باز نشدن آن ایجاد می‌شوند. 
 

کیست ها چه زمانی تشکیل میشوند؟

توتونچیانبا بیان اینکه کیست‌های ساده تخمدان، زنان را در سن باروری و بیشتر زیر 40 سال درگیر می‌کند، تاکید میکند: کیست‌های ساده تخمدان خوش خیم هستند و در بیشتر موارد با درمان ساده بهبود می‌یابند. توتونچیان تصریح کرد: کیست‌های تخمدان خود را با علائمی همچون نامنظمی قاعدگی، لکه بینی و عدم قاعدگی، رشد موهای زائد و ... نشان می‌دهد. 
 

تشخیص کیست تخمدان 

این کارشناس مامایی بهترین راه تشخیص کیست تخمدان را سونوگرافی دانست و گفت: ساده‌ترین راه درمان این نوع کیست‌ها، قرص‌های ال دی (ضدبارداری) است که در دوره‌های 2ماهه، 3 ماهه و 6 ماهه با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌شود، اما چنانچه اندازه کیست از شش سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد باید جراحی شود. 
وی همچنین تاکید کرد: کیست‌های یاد شده قابل عود است و بیمار باید با توجه به داشتن علائم هر شش ماه تا سالی یکبار سونوگرافی شود؛ به طوری که در صورت عدم درمان، ممکن است کیست دچار پارگی یا پیچ خوردگی شود که مشکلاتی را به همراه دارد.


خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر شما

login captcha

سلام من۳۴ سالمه، یک کیست ۷ سانت داشتم از نوع شکلاتی اندرومتریا با قرص hd و رژیم ماه اول نصف شد ولی ماه دوم تغییر محسوسی نکرد،آیا با طب سوزنی می توانم همون را از بین ببرم؟آیا موردی بوده که کیست آندرومتریا کامل از بین برود.

سلام من یک کیست ۷۲ میلی متری داشتم اندازه رحم!کلی دکترها ناامیدم کردند گفتند باید عمل کنی،ولی با مصرف قرص hdو یک رژیم غذایی بدون گوشت و مرغ و سرخ کردنی و فست فود. بایدبامصرف انجیر و بادام صبح،آلوچه سیاه و زیره و آبغوره همراه غذا و فندق بعد از ناهار و و یک قاشق گل محمدی با آب و شب مصرف پسته که از هر کدام روزانه ۷ عدد استفاده کردم و صبحانه و شام فقط میوه خورم. کیستم بعد ۱ماه کمتر از نصف شد وعمل نیاز نداره.و مهمتر اینکه با توکل به خدا و انرژی مثبت درمان شد،انشاا... شما هم استفاده کنید و مثل من یک معجزه را تجربه کنید.🙏🙏

آره بدجور

سلام یه خانم بیست ساله هستم هفته پیش بخاطر دل درد های شدید به بیمارستان مراجعه کردم که گفتن کیست هموراژیک دارین و پاره شده و داخل شکمتون خونریزی کرده سه روز بیمارستان بستری بودم و بعد مرخص شدم میخواستم بدونم برای بدن من خطری داره یا خیر من میتونم تو ماه های آینده باردار بشم یا نه؟

@liblijooon

سلام دوست عزیز بله تحت نظر پزشک می توانید برای بارداری اقدام کنید موفق باشید. 

سلام میخواستم بدونم با تزریق آمپول اچ سی جی درحالی که تخمدان پلی کیستیک باشه بارداری چنددرصد احتمال داره صورت بگیره؟

سلام

برای درمان كيست دكتر بهم دزولست دادن

دستور داروخونه نوشته كه بايد از روز دوم پريودی بخورم

ولی به نظر درست نيست

آخه مگه نبايد قرصای سبز دوران پريودی مصرف شود؟؟

ميشه راهنماييم كنيد

@moota

سلام دوست عزیز باید طبق دستور پزشک معالج خود از این دارو استفاده کنید اگر پزشک معالج داخل نسخه روز دوم پریود را برای شما مشخص کردند طبق دستور پزشک خود مصرف کنید معمولا از شب سوم قاعدگی  تجویز می شود و تا شب پنجم قاعدگی برای مصرف قرص زمان دارید موفق باشید 

سلام من دو سال قرص ال دی خوردم .بعد که قطع کردم حالا اصلا پریود نشدم دو بار با امپول شدم .رفتم دکتر ازمایش و سونو دادم معلوم شد تنبلیه .قرص متفتورمین .بنظرتون با ورزش و حذف سردیجات میتونم رفع کنم؟؟؟؟

@solimani

سلام دوست عزیز با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن و مصرف دارو به مدت یک تا دوماه مشکل شما برطرف می شود موفق باشید. 

سلام وقت بخیر من پلی کیستیک هستم و چند ماه در میون عادت میشم. بعداز دکتر رفتن های مکرر. این بار دکتر بهم قرص ال دی داد و گفت از روز اول پریود به مدت ۲۱روز بخورم و مجددا تا ۳ماه همین روال رو ادامه بدم.الآن ماه سومم ولی شکم درد دارم و تمام سیستم بدنم بهم ریخته. علت چیه؟

@75hadiyani

سلام دوست عزیز اگر نزدیک زمان پریود شما است این دردها طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد موفق باشید. 

سلام من 22 سال دارم و شنبه گذشته از درد شدیدِ شکم و لگنم به بیمارستان رفتم با آزمایش و سونو گفتن که کیست همولوژیکی داشتم که ترکیده و خونریزی داخلی کرده. بطور اورژانسی منو عمل جراحی باز کردن. با چیزایی که تو اینترنت نوشته میترسم که چسبندگی پیدا کنم و برای بارداری دچار مشکل بشم. نمیدونم باید چیکارکنم لطفا کمکم کنید

@ninijonam

سلام دوست عزیز

کارشناس مامایی کلینیک نی نی سایت  پاسخ سوال شما رو داده اند 

میتوانید سوالات مربوط به زنان و مامایی را در کلینیک نی نی سایت با متخصصین ما در میان بگذارید 

http://www.ninisite.com/clinic

پاسخ :  نگران نباشید این طور نیست که هر کسی به علت کیست هموراژیک عمل جراحی شده باشد دچار چسبندگی لوله های رحمی  شود  با روشهایی نوینی که الان در جراحی ها استفاده میشود ریسک چسبندگی لوله های رحمی کمتر دیده میشود بنابراین نگران نباشید .

ممنون

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8645 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6232 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15098 بازدید