2109
چگونه با استراحت مطلق کنار بیاییم؟

چگونه با استراحت مطلق کنار بیاییم؟

1394/02/09 بازدید1217

 زنان در طول زمان بارداری با مشکلات مختلفی روبرو می شوند که هیچ گاه این مشکلات را تجربه نکرده اند. یکی از این مشکلات استراحت مطلق است. بسیاری از خانم های باردار بعد از اینکه دکتر به آن ها دستور استراحت می دهد، دچار استرس، ترس و ناراحتی شدیدی می شوند. 

نمی خواهم بگویم که «استراحت مطلق» اصلا سخت نیست، بلکه مسلما خوابیدن به چند هفته یا حتی چند ماه می تواند خیلی خسته کننده باشد. اما در همین حال که منکر سختی آن نیستم، به این نیز معتقدم که می توان با انجام برخی از کارهای ساده از سختی های آن کم کرد. 
 
استراحت مطلق را اجبار ندانید! فرصت بدانید 
مسلما شنیدن این خبر که باید تا زمان بارداری در تخت باشید در ابتدا شوکه کننده است، اما شما اجازه ندهید تا این شوک بر شما غلبه کند. از آن به عنوان فرصت برای انجام کارهایی که همیشه می خواستید انجام دهید اما مشغله های روزانه به شما اجازه نمی داد استفاده کنید. 
 
بافتنی و قلاب دوزی کنید

اگر به بافتنی، قلاب دوزی و کاری های هنری دیگر مثل نقاشی یا خطاطی علاقه دارید، اما همیشه به دلیل نداشتن وقت از انجام ان ها محروم بودید، الان زمان مناسبی برای پرداختن به این کارها است. برای فرزند خود یک کار هنری و دستی درست کنید. برای او شال یا کلاه یا یک ژاکت ببافتید. تابلوی کودکانه برای اتاقش نقاشی کنید. 
کلاس های آموزشی بروید!
 
به آشپزی علاقه دارید یا به خیاطی یا به طراحی یا به گرافیک؟ اگر به موضوع خاصی علاقه دارید و همیشه مشتاق یادگیری آن بودید و وقت نداشتید می توانید به صورت آنلاین موضوع مورد علاقه خود را پیگیری کنید. غذاهای جدید یا حرفه های جدید یاد بگیرید. اگر پیش از بارداری شاغل بوده اید می توانید در مورد تخصص خود موضوعات جدید را به صورت آنلاین مطالعه کنید.
 
دفتر خاطرات داشته باشید 
دفتر خاطرات روزانه برای خود تهیه کنید و در آخر هر روز برای فرزند خود بنویسید که در آن روز چه کرده اید و چقدر خلاقیت داشته اید. یادتان باشد این دفتر خاطرات را شاید روزی فرزندتان بخواند، به همین دلیل حتما سعی کنید در آن از چیزیهای مثبت بنویسید. این امر هم سبب می شود که خودتان از نوشته های مثبت انرژی بگیرید هم اینکه در آینده این انرژی مثبت را به فرزندتان منتقل بکنید. 
 
مهمانی بگیرید
از دوستان و اطرافیان خود دوری نکنید. به آن ها تماس بگیرید و آن ها را به خانه خود دعوت کنید. مهمانی های کوچک دوستانه بگیرید و سر خود را با حرف ها و شوخی های دوستانه گرم کنید. با دوستان خود بازی های کودکانه و شاد انجام دهید. 
 
از دیگران کمک بخواهید
اگر دچار افسردگی و ناراحتی شدید، دنبال این نباشید که با این موضوع به تنهایی کنار بیایید. ناراحتی خود را با خانواده و همسر و دوست صمیمی خود به اشتارک بگذارید. از آن ها درخواست کمک و راهنمایی کنید. احساساتی را که در طی روز با آن ها روبرو می شوید با این افراد در میان بگذارید. بادتان باشد که شما در این دوران بیش از هر زمان دیگری به حمایت خانواده و همسرتان دارید، پس سعی کنید به آن ها نزدیکتر شوید و از آن ها دوری نکنید.
 
با فرزند خود صحبت کنید
در طی روز حتما وقتی را برای صحبت کردن با فرزند خود که منتظر تولدش هستید، بگذارید. تکان های او را لمس کنید و از وقت گذراندن با او لذت ببرید برای او داستان سرایی کنید، شعر یا آهنگ مورد علاقه خودتان را بخوانید.  
 
خود را سرگرم نگه دارید 
تمام کارهایی که بالا گفته شد، مثال هایی هستند که انجام آن ها می تواند شما را سرگرم کند. شما باید در این مدت خود را حتی المقدور سرگرم نگه دارید. سرگرم بودن باعث می شود تا شما وقت فکر کردن و غصه خوردن نداشته باشید. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، مهم این است که کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید و از انجام آن لذت می برید. این کار می تواند وقت گذراندن در اینترنت باشد یا خواندن رمان جدید یا آموزش زبان جدید یا هر کار دیگری …. 

نویسنده: منصوره فراهانی 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16291 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11547 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2112 بازدید