2109
سوئیت‌های مستقل برای زایمان طبیعی ایجاد می‌شود

سوئیت‌های مستقل برای زایمان طبیعی ایجاد می‌شود

1394/01/24 بازدید388

 دکتر محمد آقاجانی یکی از برنامه مهم معاونت درمان در سال94 را بهسازی بلوک‌های زایمانی اعلام کرد و گفت: 366بلوک زایمانی در دستور کار بهسازی و توسعه است. در قالب این بلوک‌های زایمانی، در برنامه‌ای جدید و مدرن، هزار واحد مستقل زایمانی در این بلوک‌ها برای حفظ حریم خصوصی مادران، ایجاد خواهد شد.

 

 

او در توضیح واحدهای مستقل زایمانی گفت: کل مراحل زایمان در یک سوئیت سپری می‌شود. چون معمولا حین مراحل زایمان، مادر فضاهای مختلفی را در مراحل مختلف زایمان تجربه می‌کند. قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از زایمان ولی در این مدل، همه خدمات به مادر از ابتدا تا انتها، در یک سوئیت مستقل همراه با سرویس بهداشتی مستقل و حفظ حریم خصوصی و حتی امکان حضور همسر در کنارش فراهم می‌شود که این یکی از اصول مترقی برای زایمان طبیعی است.

 

 

 

دکتر آقاجانی با اعلام اینکه بلوک‌های زایمان هم در زایشگاه‌ها هستند و هم بیمارستان‌های عمومی، تأکید کرد: اجرای این طرح همه بیمارستان‌هایی که زایمان طبیعی انجام می‌دهند را شامل می‌شود.

 

 

 

وزارت بهداشت در برنامه ترویج زایمان طبیعی، از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۵ اقدام بزرگ انجام داده است. رایگان شدن زایمان طبیعی، ترویج زایمان بی‌درد، آموزش مادران، پرداخت تشویقی به متخصصین زنان و ماماها برای انجام زایمان طبیعی ازجمله این برنامه‌هاست.

 

 

 

 

 

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16338 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11570 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2924 بازدید