2109
مرگ ناشی از سرطان در کودکان ایرانی بالاست

مرگ ناشی از سرطان در کودکان ایرانی بالاست

1394/01/17 بازدید491

نی نی سایت به نقل از تابناک: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها 14 درصد سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان کودکان می‌شود و متاسفانه مرگ ناشی از آن در کشور بسیار بیشتر از کشورهای غربی است.

محمد اسماعیل اکبری در گفت‌وگو با فارس، گفت: برای پیشگیری از سرطان باید یک بسیج ملی به راه بیفتد و وزارت صنعت، بازرگانی و بهداشت و همه باید کمک کنند تا آب، هوا و غذا پاک شود.

وی در مورد وضعیت سرطان در کودکان ایرانی گفت: شکل سرطان در کودکان کشورمان و در کشورهای منطقه شبیه به هم است و خیلی متفاوت نیست چرا که سرطان در کودکان بیشتر به ژن و عامل وراثت مربوط می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سرطان کودکان تقریباً در همه جای دنیا مانند هم بوده و اختلافی که وجود دارد در درمان آن است.

اکبری ادامه داد: متاسفانه در کشور ما مرگ کودکان بر اثر سرطان بسیار بیشتر از کشورهای غربی است و دلیل آن، این است که برای درمان و معالجه دیر مراجعه می‌کنند و گاهی نیز به اندازه کافی درمان نمی‌شوند.

وی افزود: این دلایل باعث کم اثر شدن روش‌های درمانی می‌شود و از طرفی این درمان‌ها بسیار گران قیمت است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با این وجود سرطان در کودکان درمان‌پذیرتر از سرطان در بزرگسالان است و طبق آخرین بررسی‌ها 14 درصد سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان کودکان می‌شود و بیشترین آمار ابتلا به سرطان خون اختصاص یافته است.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8385 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6040 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15074 بازدید