2709
چرا زنان باردار دچار استرس می‌شوند

چرا زنان باردار دچار استرس می‌شوند

1394/01/17 بازدید331

نی نی سایت به نقل از فارس: امیرمحمد شهسوارانی اظهار داشت: استرس یکی از اجزای زندگی انسان است که برای سلامت روان لازم است اما چنانچه از حد بهینه خارج شود منجر به بروز آسیب‌های جسمانی و حتی مرگ می‌شود.

وی افزود: استرس هر گونه فشار یا تغییری است که در محیط درونی یا بیرونی تولید و به فرد وارد می‌شود به نحوی که او ناچار است برای برقراری تعادل و ثبات فعالیت کند.

این متخصص حوزه بهداشت روان اظهار داشت: زنان باردار در معرض تهدیدات ناشی از استرس قرار دارند و فشار روانی می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر آنها بگذارد چرا که بارداری دوره‌ای بسیار حیاتی در رشد انسان است و بهداشت روان مادر و شرایط محیطی او در کنار آرامش روانی عامل تعیین کننده‌ای در رشد جنین است.

 

عوامل موثر در استرس بارداری

شهسوارانی گفت: تغییرات زیستی و هورمونی ناشی از بارداری در مادر او را مستعد ادراک بیش از حد معمول استرس می‌کند و زنان باردار نسبت به دیگران زمینه ادراکی بیشتری برای دریافت استرس دارند.

وی افزود: نگرانی‌های مادر در زمینه سلامت جنین یکی دیگر از عوامل تولید کننده استرس دوران بارداری است. این روانشناس ادامه داد: شرایط بارداری نیز موجب حساسیت فرد و استرس‌پذیری بیشتر او می‌شود.

 

درمان استرس

این متخصص حوزه بهداشت روان، تصریح کرد: بهترین گزینه برای پیشگیری از استرس‌های دوران بارداری فراگیری روش‌های درست مهارت‌های زندگی با مراجعه به متخصصان بهداشت روان است.بهتر است این مراجعه قبل از بارداری باشد و پدر و مادر آینده همراه یکدیگر در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه مستمر به متخصصان حوزه بهداشت روان در طول دوره بارداری می‌توان از عواقب ناشی از استرس پیشگیری و در صورت لازم برای آن چاره‌اندیشی کرد تا به این ترتیب از شدت گرفتن استرس‌های روزمره و تاثیر مخرب آن بر سلامت مادر و جنین پیشگیری کرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها