2109
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان در ایتالیا

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان در ایتالیا

1394/01/11 بازدید319

 به گزارش ایرنا، در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا که از امروز دوشنبه دهم فروردین ماه با حضور ناشرانی از کشورمان و مجموعا 75 کشور جهان آغاز شد ، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ، انتشارات علمی فرهنگی و انتشارات شباویز نیز حضور پر رنگی دارند.


امسال مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با ابتکاری جدید، مدیریت اجرایی پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بولونیا را به تشکل های فعال در نشر کودک و نوجوان واگذار و برخی از فعالان و تصویرگران برتر را در حوزه نشر کودک و نوجوان برای این نمایشگاه دعوت کرده است.

حضور پررنگ ایران در این نمایشگاه و ایجاد ارتباط آن با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ملاقات وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا در اسفند 1393 مورد تاکید قرار گرفت و در سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی ،علمی و آموزشی هم که در سفر جناب آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا به امضای طرفین رسید ، گنجانده شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خانم بوتونی معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا ، آقای تامارا معاون وزیر فرهنگ کرواسی ، دامیر گروبیسا سفیر کرواسی در ایتالیا وآلبرتو رونگی معاون فرهنگی و روابط بین دانشگاهی شهردار بولونیا و مارکو پولیللو رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و دوچو کامپانیولی رئیس نمایشگاه بولونیا شرکت کردند.

نمایشگاه بین المللی کتاب کودک در شهر بولونیا که از جمله مهم ترین رویدادهای فرهنگی در عرصه کتاب کودک و نوجوان در دنیا محسوب می شود از 30 مارس تا 2 آوریل 2015 برابر با 10 تا 13 فروردین 1394 به مدت چهار روز برگزار می شود که در آن بیش از 1200 ناشر از 75 کشور جهان شرکت دارند.

عقد قراردادهای ترجمه و چاپ و برقراری ارتباطات جدید و تقویت روابط حرفه ای، توسعه فرصت های کاری و ارئه آخرین روند و تحولات انتشارات کتاب کودک در جهان از جمله اهدافی است که ناشران با حضور در این نمایشگاه آن را دنبال می کنند.

لازم به ذکر است که هر سال یک کشور خارجی و شرکت کننده در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا می کند که امسال کشور کرواسی این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان نامزدی این امر به کمیته ویژه انتخاب میهمان ویژه پیشنهاد شده است .
 
منبع: ایرنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید