2109
نسبت به بزرگی لوزه سوم کودکان بی‌تفاوت نباشید

نسبت به بزرگی لوزه سوم کودکان بی‌تفاوت نباشید

1393/12/11 بازدید1197

دکتر مریم اعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با اشاره به قرارگیری دو لوزه کامی در دو طرف حلق، اظهار کرد: لوزه سوم در وسط این دو لوزه قرار دارد که گاهی بزرگ شده و بزرگی آن در افراد باقی می‌ماند.

 

اعتمادی تصیرح کرد: بزرگ شدن لوزه سوم و باقی‌ ماندن آن در این حالت بیشتر در کودکان رخ می‌دهد و کودکانی که سالی چند بار دچار سرماخوردگی‌های چرکی شده و کار آنها به استفاده از آنتی بیوتیک می‌رسد، بیشتر دچار این حالت می‌شوند.

 

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: بزرگ ماندن لوزه سوم موجب می‌شود تا کودک نتواند براحتی تنفس کرده و موقع خواب خروپف کند و بصورت تو دماغی حرف بزند.

 

اعتمادی با بیان اینکه در مراحل اولیه درمان دارویی برای کوچک‌ کردن لوزه سوم تجویز می‌شود، اظهار کرد: چنانچه بزرگی لوزه سوم شدید بوده و درمان دارویی کارساز نباشد، از عمل جراحی برای درمان آن استفاده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در موارد شدید بزرگ شدن لوزه سوم و در صورت عدم درمان فرم فک کودک دچار تغییر شده و صورت او فرم کشیده و دراز پیدا می‌کند و به خاطر نفس کشیدن با دهان باز در موقع خواب فرم صورت او عوض می‌شود.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: از والدین می‌خواهیم که نسبت به بزرگ شدن لوزه سوم کودکان خود و باقی ماندن آن در این حالت بی‌تفاوت نبوده و هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید