2109
اعمال لاپاروسکوپی با استانداردهای انگلستان در مرکز درمان ناباروری ابن سینا

اعمال لاپاروسکوپی با استانداردهای انگلستان در مرکز درمان ناباروری ابن سینا

1393/11/27 بازدید504

 به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم درمانی کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا شامل پزشکان و متخصصان جراحی زنان و زایمان و جراحان لاپاروسکوپیست به عنوان کلینیک فوق تخصصی کشور در زمینه اندومتریوز، اعمال لاپاروسکوپی را با استاندارهای انجمن جراحی‌های درون بین زنان انگلستان انجام می‌دهد. این انجمن در ارتباط و همکاری نزدیک با کالج سلطنتی انگلستان و انجمن اروپایی جراحی‌های درون بین فعالیت می‌کند.

 

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا، مرکز درمان ناباروری ابن سینا از ژانویه سال 2015 به عنوان یک مرکز معتبر، تحت نظارت انجمن جراحی‌های درون بین زنان انگلستان،(British Society of Gynecologic Endoscopy) در آمده است.

 

از جمله مهم‌ترین اعمال نظارتی این انجمن که در زمینه جراحی‌های درون بین زنان انجام می‌شود، می‌توان به بررسی دوره‌ای اعمال جراحی انجام شده در مراکز از طریق بازبینی فیلم و عکس‌های اعمال جراحی لاپاروسکوپی، بررسی منابع انسانی و تجهیزات مورد استفاده در مراکز و بررسی پایش بیماران در فواصل زمانی منظم در مراکز اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است که کشور انگلستان از سال 1989، فعالیت‌های خود را در زمینه تکنیک‌های جراحی‌های درون‌بین زنان ( لاپاروسکوپی ) آغاز کرد و امروزه 500 جراح زنان، پزشک و پرستار در این رابطه مشغول فعالیت هستند که با برگزاری جلسات و کنگره‌های منظم آموزشی به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

 

تیم درمانی کلینیک اندومتریوز ابن سینا، شامل پزشکان متخصص جراحی زنان و زایمان و نیز جراحان لاپاروسکوپیست به عنوان اولین کلینیک فوق تخصصی کشور در این زمینه به همراه گروه پژوهشی اندومتریوز در کنار سایر گروه‌های درمانی و پژوهشی مرکز درمان ناباروری ابن سینا و زیر نظر مسئول این کلینیک، سعی در ارائه خدمات درمانی مناسب و روزآمد مرتبط با این بیماری را دارند.

 

هدف مرکز درمان ناباروری ابن سینا از راه‌اندازی نخستین کلینیک اندومتریوز کشور، تشخیص و درمان بهنگام مبتلایان به اندومتریوز و جلوگیری از پیامدهای متعدد آن است. با این گام مهم می‌توان از ناباروری‌های ناشی از این بیماری کاست، به دردهای مقاوم به درمان‌های دارویی در برخی بیماران پایان داد و به هدف نهایی درمان، یعنی افزایش کیفیت زندگی بیماران نزدیک‌تر شد.

 

گفتنی است؛ در این کلینیک علاوه بر ارائه خدمات مبتنی بر علم روز، با ارایه مسیر درمانی مناسب از مراجعه‌های مکرر و بیهوده بیماران متبلا پیشگیری می‌شود و بهترین خدمات با صرف هزینه کمتر، عرضه می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید