2109
مادران مبتلا به صرع نگران بارداری و شیردهی نباشند

مادران مبتلا به صرع نگران بارداری و شیردهی نباشند

1393/11/20 بازدید804

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اصفهان،«محمدرضا نجفی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد تشنج در افراد به معنای ابتلا به صرع نیست، اظهار کرد: صرع تعریف خاص خود را دارد و به تشنجات مکرر، مزمن و اغلب بدون علت گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت مشخصات افراد مصروع در بانک اطلاعات ضعیف است در حالی که بانک اطلاعات مربوط به بیماران ام.اس بسیار جامع است، افزود: در مدت سه سالی که شخصاً نسبت به جمع‌آوری مشخصات بیماران اقدام کردم، مشخصات 2000 بیمار ثبت شد و NGOها به‌علت هویت مردم نهادشان در شناساندن این بیماران بسیار موثر هستند.

رئیس گروه مغز و اعصاب انجمن صرع اصفهان با اشاره به اینکه صرع ناشی از ضربه‌های مغزی در مردان شایع‌تر است، 60 درصد مردان و 40 درصد زنان به این علت به صرع مبتلا می‌شوند،‌ تصریح کرد: صرع قابل درمان و صعب‌العلاج نیست و تنها بیماری شمار اندکی از مبتلایان مقاوم به درمان است که معمولاً با دارو کنترل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه زنان مبتلا به صرع به‌راحتی می‌توانند باردار شوند و در دوران شیر دهی نباید نگران نوزادشان باشند، افزود: زنان مصروع می‌توانند حین بارداری و شیر دهی دارو مصرف کنند، اما عوارض و ناهنجاری‌های مصرف دارو در نوزادان این ماداران هفت درصد بیش از مادران معمولی است.

وی با بیان اینکه در اکثر موارد مادران نگران انتقال بیماری به کودک هستند، خاطرنشان کرد: صرع انواع مختلفی دارد و انتقال ژنتیکی آن نیز بسته به اینکه والدین به کدام نوع صرع مبتلا هستند متفاوت است، البته شمار اندکی از کودکان مبتلا به صرع ژنتیکی می‌شوند.

رئیس گروه مغز و اعصاب انجمن صرع اصفهان با بیان اینکه افراد مصروع می‌توانند شاغل شوند اما اشتغال به برخی شغل‌ها با محدودیت بیشتری برای این دسته همراه است، خاطرنشان کرد: مبتلایان به صرع بهتر است در شغل‌هایی که از حساسیت کمتری برخوردار است مشغول به کار شوند.

نجفی با اشاره به وجود هشت تا 10 تخت برای جراحی صرع در اصفهان گفت: این تعداد تخت نسبت به شمار بیماران کافی نیست در حالی که جراحی برای بیمارانی انتخاب می‌شوند بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و مصرف دارو در آن‌ها کاهش می‌یابد و یا حتی بیماری درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه یک پزشک این است که هزینه های درمانی بیمار را به حداقل برساند، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای تشخیصی مناسب برای صرع، تست نوار مغزی است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید