2109
زایمان در سن پایین ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می‌برد

زایمان در سن پایین ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می‌برد

1393/11/12 بازدید390

 دکتر بهجت کلانتری‌ خاندانی در همایش مبارزه با سرطان در شهر کرمان اظهار کرد: هم اکنون ابهاماتی در مورد استاندارد بودن غذاها وجود دارد و با توجه به اینکه سمی که برای محصولات کشاورزی به فروش می‌رسد بدون نسخه و به وفور یافت می‌شود، حساسیت‌ها را بالا برده است.

وی افزود: در کشورهای اروپایی کنترل سم و کود در میادین تره‌بار انجام می‌شود از این رو ما هم باید نظارت بر سم‌فروشی‌ها را بیشتر کنیم و شاید حساسیت مردم در این زمینه کمک کننده باشد.

کلانتری‌خاندانی سپس تصریح کرد: یک باور غلط در مورد رابطه تریاک و سرطان وجود دارد که افراد بعد از ابتلا به سرطان به سوی این ماده مخدر می‌روند تا درد را کمتر احساس کنند.

این متخصص خون و آنکولوژی بیان کرد: غربالگری برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری‌هاست، از این رو راه‌هایی برای تشخیص سرطان پستان(ماموگرافی)، سرطان دهانه رحم(پاپ‌اسمیر) و سرطان روده بزرگ(کولونوسکوپی) وجود دارد.

وی گفت: اوج سرطان پستان در کرمان بین سنین 30 تا 35 سال است، ضمن اینکه نخستین قاعدگی در سن پایین، سن ازدواج، به دنیا آوردن فرزند در سن پایین و سیگار کشیدن ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می‌برند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: برداشتن پستان عواقب روانی زیادی برای خانم‌ها دارد در حالیکه با پیشگیری و همچنین تشخیص به موقع می‌توان از بروز این عواقب جلوگیری کرد. خانم‌ها باید هر نوع تغییر در پستان را جدی گرفته و با مراجعه به موقع، امکان تشخیص به هنگام را فراهم آورند.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

login captcha

سلام.لطفا در مورد مامو صحبت کنید.جایی خوندم اشعه باعث سرطان میشه و از طرفی خانما مامو انجام باید بدن تازه بعدش کلی مامو دیگ انجام میدن ازجمله بزرگنمایی پس اینا مگه اشعه نیست چجور هم ضرر داره هم باید انجام شه؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16375 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11577 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3304 بازدید