2109
نکاتی برای رفع بى‏‎خوابى نوزادان

نکاتی برای رفع بى‏‎خوابى نوزادان

1393/11/12 بازدید1272

 به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, بى‏‎خوابى در نوزادان به‏ خصوص در ماه‏‎هاى اول زندگى مشکل‏ ساز است. این بی‌خوابى‏‎ها در سن زیر 12 ماهگى شایع‏‎تر است و محیط پُر سر و صدا یک عامل خطر در این موارد خواهد بود.

زمان و ساعات خواب نوزادان با والدین متفاوت است. در بسیاری از نوزادان براى تثبیت الگوى خوابى که با خواب والدین سازگار باشد زمان لازم است. الگوى خواب نوزاد به تعداد دفعات نیاز او به تغذیه بستگى دارد.

نوزادهاى نارس اغلب بیشتر از نوزادان رسیده تمایل به تغذیه دارند. بنابراین مدت زمان خواب کوتاه‏ترى دارند. در شیرخواران بزرگتر ممکن است مشکلات به واسطه‏ خلق، محیط استرس‏ زا یا پُر سروصدا یا بیمارى ساده‏‎اى مثل سرماخوردگى، دل‏ درد، گوش‏ درد، سردرد، سوزش پا، کم طاقتى در برابر سرما یا گرما ایجاد شوند.

زهرا رئیسیان عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی ایران معتقد است: بعضى از مشکلات خواب کودک اجتناب‏ ناپذیر است که مى‏‎تواند براى والدین ناراحت کننده باشد و در صورت عاجز ماندن از مشکل باید به پزشک مراجعه شود.

اگر در ابتدا الگوى خواب نوزاد نامنظم است, اقداماتى می‌توان انجام داد که ممکن است مفید باشند. در طى روز به میزان فراوان کودک‌‏تان را تحریک کنید تا بیدار بماند و هنگامى که خوابیده است سعى کنید شما نیز بخوابید. وقتى سن کودک‏‌تان به حدود به 10 هفته رسید به تثبیت زمان خواب او اقدام کنید.

همچنین به کودک در یک اتاق تاریک و خلوت شیر دهید و کنترل کنید که او راحت باشد، گرسنه نباشد و قبل از گذاشتن در بستر یک پوشک نرم و تمیز براى او بگذارید. با تیک‏تیک ساعت یا تکان دادن کودک، همراه با موسیقى به خوابیدن او کمک کنید. در حین تغذیه‏ شب با او بازى نکنید.

 

 

 

 

منبع: تسنیم نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14518 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10294 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2033 بازدید