2109
ساخت اولین دستگاه رگ یاب نوزاد در شیراز

ساخت اولین دستگاه رگ یاب نوزاد در شیراز

1393/10/28 بازدید389

 رییس اداره تجهیزات پزشکی و سفارش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اولین دستگاه رگ‌ یاب نوزاد در کشور با حمایت‌های این دانشگاه ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌رضا مهرابی گفت: دستگاه مذکور رگ‌یاب نوزاد با استفاده از تکنیک تابش نوری (Trans illumination) است که پس از 14 ماه فعالیت تحقیقاتی مستمر توسط شرکت والا اندیشه پایا در شیراز تولید شده است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارش‌های خارج دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دستگاه برای اولین بار در کشور ساخته شده و نسبت به نمونه‌های خارجی کیفیتی بهتر و قیمتی کمتر دارد به‌گونه‌ای که قیمت آن در مقایسه با نمونه خارجی، یک سوم است.

مهرابی افزود: این دستگاه با کسب جواز تاسیس از وزارت صنایع و معادن از اردیبهشت سال جاری در بعضی از بیمارستان‌های شیراز مورد استفاده آزمایشی قرار گرفت که طبق نظر کاربران متخصص، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای بیمارستان شده است.

وی ادامه داد: کاهش درد و عفونت و سایر آسیب‌ها برای نوزادان و کودکان از ویژگی‌های مثبت استفاده از این دستگاه است.

مهرابی بیان کرد: قابل حمل بودن، استفاده از باتری داخلی لیتیومی قابل شارژ، کاربری آسان و تک کاربره بودن از دیگر مزایای استفاده از این وسیله است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارش‌های خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: این رگ‌یاب نوزاد با کسب پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی با نام تجاری" VeinTech " آماده ارایه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور شده است.

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16215 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11502 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2572 بازدید