2109
281 هزار زایمان طبیعی رایگان در 7 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت

281 هزار زایمان طبیعی رایگان در 7 ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت

1393/10/24 بازدید103

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد آقاجانی معاون درمان گفت: برنامه های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان های دولتی جهت ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده است که می توان به بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق های زایمان جهت حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته های تشویقی به ارائه دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در این بسته خدمتی، کلاس های آموزش بهداشت باروری و زایمان به صورت رایگان برای مادران باردار در 8 جلسه برگزار می شود. هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، توانمندسازی مادران جهت انتخاب زایمان طبیعی است که از ابتدای برنامه تاکنون 50  هزار مادر باردار در این کلاس ها شرکت کرده اند.

دکتر آقاجانی در ادامه گفت: در این هفت ماه با افزایش اقبال مادران به زایمان طبیعی از طریق فراهم کردن امکان زایمان بی درد داروئی مواجه شده ایم که 5600  مورد زایمان بی درد رایگان در سراسر کشور انجام شده است.

وی گفت: برنامه جدید وزارت بهداشت بهینه‌سازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان است که اعتبار آن تأمین شده و تخصیص پیدا کرده است به طوری که بسیاری از بلوک های زایمانی بیمارستان‌ها نوسازی شده و در موارد مورد نیاز توسعه یافته است.

وی یادآور شد: در مناطق محروم بلوک‌های زایمان از نظر فضای فیزیکی نامناسب بوده است که در برنامه‌ ترویج زایمان طبیعی اولویت اختصاص اعتبار به بلوک‌های زایمان مناطق محروم است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14518 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10294 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2033 بازدید