2109
ادامه فعالیت مهد های کودک مناطق محروم نیازمند حمایت دولت است

ادامه فعالیت مهد های کودک مناطق محروم نیازمند حمایت دولت است

1393/10/24 بازدید307

 به گزارش ایرنا، 'حمید الوند' روز چهارشنبه در کارگروه اموراجتماعی وفرهنگی استان همدان اظهار کرد: ارایه امکانات و خدمات آموزشی در مناطق محروم موثرترین راهبرد برای دور نگاه داشتن کودکان این مناطق از معضلات اجتماعی است. 


وی افزود: 17هزار مهدکودک در کشور فعال است که هفت هزار و 700 مهد در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها قرار دارد. 

وی توسعه مهدهای روستایی و مناطق محروم و کم برخوردار را مهمترین برنامه معاونت اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و گفت: باید برای تداوم فعالیت این مهدها مسوولان و مردم مشارکتی جدی داشته باشند. 

الوند تصریح کرد: آموزش کودک و خانواده در مهدهای روستایی و مناطق کم برخوردار مهمترین عملکرد برای ارتقای سطح توانایی کودکان و آموزش مهارت های زندگی به والدین است. 

قائم مقام معاونت امور اجتماعی کشور گفت: 102 هزار نیروی خانم در مهدهای کودک کشور فعالیت دارند که 55 هزار نفر مربی مهد، 17 هزار مدیر مهد و نیروهای خدماتی در بخش خصوصی فعالیت دارند. 

وی آموزش های مداوم به مربیان و مدیران مهدهای کودک سراسر کشور را یکی از برنامه های جدی بهزیستی کشور عنوان کرد و افزود: تمام مربیان و مدیران برای تمدید مجوز فعالیت خود باید دوره های آموزشی را طی کنند. 

وی گذراندن 136 واحد درسی توسط مربیان مهدهای کودک را ضروری دانست و گفت: با آموزش های مداوم مربیان در طول سال مورد آموزش قرار دارند. 

قایم مقام معاونت امور اجتماعی بهزیستی کشور اظهار کرد: بحث نظارت بر عملکرد مربیان مهدهای کودک به صورت جدی توسط بهزیستی انجام می شود و به طور قطع در صورت بروز خطا از سوی مربیان و مدیران مهدهای کودک برخورد جدی با فرد خاطی خواهد شد. 

الوندی در خصوص محتوی آموزشی در مهد ها نیز گفت: محتوای مطالب براساس ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است که موجب ارتقای سطح فکری و استعداد کودکان می شود. 

962 مربی در 365 مهد کودک شهری و روستایی در استان همدان فعال است. 
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها