2109
استقبال مادران ایلامی از زایمان طبیعی بدون درد

استقبال مادران ایلامی از زایمان طبیعی بدون درد

1393/10/20 بازدید519

 به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 'علی برجی' گفت: 40 زایمان مادران استان ایلام برای نخستین بار در قالب زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان انجام شده است.


وی با بیان اینکه زایمان طبیعی بدون درد با گاز 'انتونوکس' با موفقیت کامل در بیمارستان شهید مصطفی خمینی انجام شد، اظهار کرد: ترویج زایمان طبیعی بدون درد با گاز انتونوکس می تواند از تمایل مادران به انجام سزارین کاسته و باعث سیر نزولی آمار عمل سزارین در جامعه شود.

برجی افزود: با توجه به نداشتن عوارض غیرطبیعی در این نوع زایمان و استقبال بی نظیر مادران باردار، مسوولان این بیمارستان اقدام به خرید و فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم در کنار افزایش ظرفیت به هدف پذیرش مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی بدون درد کرده و 

وی همچنین از آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمات دهی به زنان باردار و مراجعان خبر داد.

مدیر بیمارستان شهید مصطفی خمینی گفت: زایمان طبیعی بدون درد با گاز انتونوکس در حضور متخصص زنان و زایمان، پزشک متخصص بیهوشی و کادر باتجربه پیراپزشکی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، به منظور اجرای طرح تحول سلامت و همچنین جلوگیری از افزایش آمار سزارین با توجه به خطرهایی که برای فرزند و مادر به همراه دارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی را رایگان اعلام کرد.

امسال تاکنون بیش از دو هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی استان ایلام انجام شده است.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید