2109
جدیدترین روش های درمان ناباروری در اصفهان

جدیدترین روش های درمان ناباروری در اصفهان

1393/10/20 بازدید839

 به گزارش ایرنا، محمد حسین نصر اصفهانی روز سه شنبه در جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این پژوهشکده با ابداع روش های جدید با فعال کردن تخمک به زوج های نابارور، شانس باروری داده شده است.

 
وی با اشاره به روش جدید تشخیص اسپرم خوب از بد ادامه داد: روش هایی ارائه داده ایم که اسپرم خوب که دارای بار منفی است از اسپرم بد جدا شود تا شانس لقاح با تخمک افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: با این روش شانس حاملگی از 30 به 55 درصد افزایش یافته است.
 
این پژوهشگر با بیان اینکه پژوهشگاه رویان در دنیا حرف های زیاد در زمینه نازایی دارد، گفت: با توجه به اینکه حدود 10 درصد زوج ها در ایران نابارورند این پیشرفت ها، امید زیاد برای درمان این زوج ها بوجود می آورد.
 
وی همچنین به امکان تشخیص سلامت جنین در این پژوهشکده اشاره کرد و گفت : ما اقدام به برداشتن سلول جنین برای تشخیص بیماری هایی مانند تالاسمی می کنیم.
 
نصر اصفهانی با اشاره به افزایش سن باروری در کشور تصریح کرد: با این اقدامات می توانیم از شانس ناهنجاری در جنین و سقط جنین جلوگیری کنیم.
 
این پژوهشگر همچنین با اشاره به اهمیت سلول های بنیادی گفت: سه نوع سلول بنیادی جنینی، بند ناف و بزرگسالی داریم که این سلول های عصبی را می توان به مولد انسولین، قلبی، غضروف و کبدی تبدیل کرد.
 
وی با اشاره به یک نمونه پیوند سلول بنیادی به میمون در پژوهشگاه رویان گفت: اگر این پروژه به موفقیت نهایی برسد می توان از نتایج آن برای درمان بیماران قطع نخاعی استفاده کرد.
 
نصر اصفهانی با بیان اینکه این نمونه پیوند نیز در اصفهان بر روی موش انجام شد، افزود: تا کنون 50 بیمار در کشور از جمله افراد دارای سکته قلبی، بیماری قرنیه، ضایعات استخوانی و غضروف و ویتیلیگو با استفاده از پیوند سلول های بنیادی درمان شده اند.
 
وی همچنین به تولید سلول های شبکه چشم در پژوهشکده رویان اصفهان اشاره و اظهار امیدواری کرد تا دو سال آینده نخستین پیوند شبکه چشم در ایران انجام شود.
 
رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان به دیگر پروژه های تحقیقاتی این مرکز از جمله برای درمان دیابت، چاقی و ام اس اشاره کرد.
 
وی با اشاره به تولد نخستین گوسفند شبیه سازی شده خاورمیانه در سال 1385 در اصفهان گفت: این روش در اصفهان پیشرفته شده بطوریکه شانس باروری در شبیه سازی بز به 50 درصد رسیده است.
 
نصر اصفهانی به پروژه استخراج داروی سکته قلبی و لخته خون از شیر اشاره کرد و گفت : این دارو را در محیط آزمایشگاهی ساخته ایم و در حال رایزنی با دو شرکت داروسازی هستیم تا دارو ابتدا به تولید نیمه صنعتی و سپس صنعتی برسد.
 
به گفته وی قیمت فعلی نمونه خارجی این دارو 50 تا 60 میلیون ریال است.
 
این پژوهشگر به پروژه احیای قوچ قمیشلو اصفهان که در حال انقراض است اشاره و بیان کرد: موفق به تولد دو نمونه شبیه سازی از آن شدیم اما هر دو تلف شدند.
 
وی تولید اعضای بدن انسان در حیوانات بمنظور پیوند زدن را یکی دیگر از پروژه های تحقیقاتی پژوهشکده رویان اصفهان دانست و افزود: این کار در ژاپن انجام شده و ما نیز امیدوار به اجرای ان هستیم.
 
وی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خواست تا در توسعه زمین ساختمان این پژوهشکده در پل تمدن اصفهان و راه اندازی اتوبوس رویان بمنظور اطلاع رسانی و آموزش مردم کمک کنند.
 
پژوهشگاه رویان از سال 1370 بنیانگذاری شده و تولید حیوانات شبیه سازی از جمله نخستین گوسفند شبیه سازی شده خاورمیانه از افتخارات آن است.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

login captcha

در مورد انسان چی درمان نازایی را با سلولهای بنیادی رو انجام میدن؟؟؟

پربازدیدترین ها