2709
نوزاد خود را کجا حمام می کنید

نوزاد خود را کجا حمام می کنید

1393/10/14 بازدید5769

 بسیاری از والدین هر شب قبل از خواب کودک خود را به حمام می برند. اما از دیدگاه نظافت و پاکیزگی، تا زمانیکه کودک در حال خزیدن است و ممکن است به هرجایی وارد شود، بیشتر از چند بار حمام در هفته لازم نیست. فقط به شکل مرتب صورت او را بشوئید و هر قسمت از پوستش که در ناحیه مفصلی قرار دارد و تا می شود را به خوبی تمیز کنید. همچنین ناحیه تناسلی او را در هنگام تعویض پوشک به خوبی تمیز کنید.

کودک خود را کجا حمام می کنید
حمام کردن کودک در سینک آشپزخانه یا وان های پلاستیکی مخصوص نوزاد منطقی به نظر می رسد. وان های مخصوص حمام کردن نوزاد باید استاندارد بوده و از تکیه گاه مخصوص کودک برخوردار باشد
 
کودک خود را چگونه حمام می کنید
در اینجا شما را با نحوه حمام کردن نوزاد و وسایل مورد نیاز برای این کار آشنا می کنیم:
 
1- تمام وسایل مورد نیاز حمام کردن را جمع کنید. حوله، پوشک و لباسهای نوزاد. از دمای اتاق اطمینان حاصل کنید تا نوزاد سرما نخورد.
2- وان را به اندازه 7 سانتی میتر از آب گرم (نه داغ) حدود 32 درجه سانتی گراد پر کنید. با مچ دست میزان گرمی آب را بسنجید. مچ دست نباید داغ بودن آب را احساس کند.
3- کودک را نزدیک وان حمام آورده و لباسهای او را از تن خارج کنید.
4- ابتدا پاهای نوزاد را داخل آب ببرید، با دست دیگر سر و گردن او را نگه دارید. در طول حمام با یک لیوان روی بدن او آب بریزید تا سردش نشود.
5- از یک صابون ملایم که پوست او را خیلی خشک نکند استفاده کنید. با استفاده از دست یا یک لیف از بالا تا پایین و جلو و پشت بدن او را بشوئید. شستن پوست سر را با یک پارچه صابونی خشک شروع کنید. لیف صابونی را آب کشی کنید و به آرامی صورت و چشمهای نوزاد را تمیز کنید.  چنانچه مخاط در بینی یا گوشه چشم نوزاد جمع شده است، قبل از تمیز کردن آنها، با استفاده از یک پارچه مرطوب به آرامی چندین بار آنها را نرم کنید تا راحت تر تمیز شوند. 
6- با استفاده از یک لیوان نوزاد را با آب تمیز آبکشی کنید و او را با یک لیف حمام تمیز پاک کنید.
7- نوزاد را در حوله کلاه دار بپیچید و خشک کنید. اگر پوست او خشک است یا اگر دارای بثورات پوشکی است، بعد از حمام پوست او را با یک لوسیون مخصوص ماساژ دهید.
 
هیئت تحریریه نی نی سایت

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7460 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5428 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15008 بازدید