2109
رنگ اتاق کودکتان را بر این اساس انتخاب کنید

رنگ اتاق کودکتان را بر این اساس انتخاب کنید

1393/10/13 بازدید434

 دکتر فرشته یوسف‌وند روانشناس گفت: رنگ اتاق کودکان باید براساس خلق و خوی آنها انتخاب شود. رنگ‌هایی با طیف ملایم چون آبی، سبز و صورتی به دلیل انتقال آرامش به کودکان برایشان مناسب‌تر است. همچنین این رنگ‌ها بر روی پرخاشگری و اختلالات تیک که زمینه آن اضطراب و استرس است، بسیار اثرگذارند. حتی توصیه می‌گردد کودکان برای ریلکسیشن به مدت 5 دقیقه زیر طاق آسمان مانند رنگ فیروز‌ه‌ای قرار بگیرند.


وی در ادامه افزود: برای کودکان تند مزاج و بی‌قراری که سطح تنش بالایی دارند نمی‌توان از رنگ‌های تند استفاده کرد. کودکان سرد مزاج نیز که به صورت ارثی در سنین 1 تا  2.5 سالگی افسردگی در آنها ایجاد می‌شود، بهتر است از رنگ‌های تند نظیر صورتی، قرمز، زرد و نارنجی استفاده شود.

یوسف‌وند با اشاره به اینکه تحریک بالاتر موجب آرامش کودکان بیش فعال می‌گردد، اظهار داشت: برخلاف تصور عام که بر این باورند، این کودکان از برانگیختی ذهنی بالا برخوردارند بهتر است از رنگ‌‌های تند استفاده شود تا با این روش تحریک پایین مغزی آنها جبران شود.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: با توجه این موضوع که پیش فعال بودن کودکان ریشه در اضطراب مادر در دوران بارداری دارد و از آنجا که این دوره به خصوص در 3 ماه آخر با کمی استرس همراه است می‌توان با استفاده از رنگ‌ها موسیقی و ورزش این سطح تنش را به طور قابل توجهی پایین آورد و مادران را به آرامش دعوت کرد.
 
 
 
منبع :باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها