2109
سال نو میلادی مبارک

سال نو میلادی مبارک

1393/10/10 بازدید2135

 فرا رسیدن دی ماه برای مسیحیان جهان مناسبت های بسیار مقدسی به همراه دارد. کریسمس، روز تولد حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبر بزرگ الهی و نیز آغاز سال نو میلادی مهمترین مناسبت مسیحیان در این ماه به شمار می آید. پیروان دین مسیحیت در ایام کریسمس مراسم ویژه ای برگزار می کنند که برافراشتن درخت کاج سبز در خانه ها آشناترین این رسوم برای همگان است.


 

 

جشن کریسمس با وجود اینکه در آیین مسیحیت میان تمامی ملل مشترک است اما زمان برگزاری متفاوتی دارد. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند. برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین) و دیگر مکانها، به سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز ۷ ژانویه برپا می‌دارند. اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را همزمان در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرنداما سال نو در تمام کشورهایی که تقویم میلادی را به رسمیت می شناسند، از اول ماه ژانویه آغاز می شود.




در کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار میگردد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی میباشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو 
با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.


ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌ شویان در روز ۶ ژانویه ادامه می‌یابد.

نی نی سایت فرارسیدن سال نو میلادی را به همه هموطنان عزیز مسیحی تبریک گفته و سالی سرشار از سلامتی و شادی را برای این عزیزان آرزومند است.

 

ارسال نظر شما

login captcha
پیامبران الهی منادی و مبلغ انسان الهی هستند.میلاد حضرت عیسی علیه السلام گرامی باد.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید