2709
 ۷ راه برای افزایش تعداد اسپرم

۷ راه برای افزایش تعداد اسپرم

1393/10/08 بازدید32138

 بیشتر مردان برای بچه دارشدن، تمایل به افزایش مقدار اسپرم خود دارند. برخی مردان بخصوص اگر پس از ارائه آزمایش متوجه شده باشند که تعداد اسپرم آن‌ها برای باروری کمتر از حد مشخصی است ممکن است از پدر شدن هم بازمانند. با ۷ راهکار می‌توان تا حد زیادی به تعدد اسپرم‌ها افزود.

سیگار و مواد مخدر را کنار بگذارید:
سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد، مقدار اسپرم شما را کاهش می‌دهد. گاهی مقدار اسپرم افراد سیگاری حدود ۲۲ درصد کمتر از سایرین است. اگر سیگاری هستید، آن را ترک کنید. مواد مخدری مثل ماری جوانا هم چنین ویژگیهایی دارند.

لباس زیر راحت و گشاد بپوشید:
علت اینکه بیضه‌ها درون کیسه‌ای خارج از بدن قرار دارند این است که باید دمای آن‌ها چند درجه خنک‌تر از دمای بدن باشد. به همین خاطر پوشیدن لباس زیر تنگ یا هر اندازه‌ای که بیضه‌ها را به بدن می‌چسباند، دفع حرارت آنها را مشکل سخت‌تر می‌کند و از همین رو لباسی مناسب نیست. لباس زیر و حتی شلوارهای گشادتر بپوشید تا بیضه‌ها تا حد امکان به صورت مماس به بدنتان نچسبد.

تغذیه مناسب داشته باشید:
بعضی از غذا‌ها در تولید و افزایش اسپرم اثرات مفیدی دارند. غذاهایی با طبع گرم مثل گردو مفیدند. کربوئیدرات و تا حد لازم پروتئین مصرف کنید و از خوردن سبزیجات و غلات در وعده‌های غذایی خود غافل نشوید.

ورزش کنید:
ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تضمین سلامتی شما می‌شود. هر قدر فعالیت بدنی و تحرک بیشتری داشته باشید، قلب بهتر کار می‌کند و خونرسانی وضعیت بهتری خواهد داشت. هر قدر خونرسانی به بخشهای متفاوت بدن بهتر باشد مواد مغذی بهتر و راحت‌تر به اعضای لازم می‌رسد.

از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید:
الکل به علت اثرگذاری بر کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن (هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و اسپرم را بدنبال دارد.

حرکات ورزشی کگل را به طور مداوم تمرین کنید:
هر چند این تمرین اثری بر مقدار اسپرم ندارد، اما با انجام این تمرینات، قدرت پرتاب منی بیشتر می‌شود و علاوه بر افزایش لذت، احتمال پدر شدنتان را نیز بیشتر می‌کند. 

ویتامین‌ها و مکملهای غذایی:
مکمل‌های غذایی طبیعی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. برخی از این مواد، از باب نمونه، عبارتند از کارنیتین (در گوشت قرمز و شیر هم وجود دارد)، آرژینین (در آجیل، کنجد، تخم مرغ و گوشت وجود دارد)، ویتامین ئی، و سلنیوم.

 

 

منبع : خانواده سالم

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها