2109
اخراج زنان شاغل در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است

اخراج زنان شاغل در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است

1393/10/07 بازدید494

 «ناصر شیخی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این امر با توجه به بند 3 سیاستهای جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و بخشنامه وزارت کار در راستای اجرای صحیح تبصره 2 ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام شده است.


وی بیان کرد: بر اساس این قانون برای حفظ امنیت شغلی مادران پس از مرخصی زایمان و در حین شیردهی اخراج زنان کارگر اعم از هر تعهد کار نظیر قرارداد مدت موقت، کارمعین و یا قرارداد دایم در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی تا پایان دو سالگی کودک ممنوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شده کارفرمایان قبل از وضع حمل قرارداد کار مدت موقت زنان باردار را تمدید نمی کنند که این امر هم از جنبه اجتماعی حقوق کار، برقراری عدالت در بین افراد جامعه و هم از نظر حقوقی ایراد دارد و فریب نسبت به قانون محسوب می شود.

شیخی عنوان کرد: اخراج مادران در زمان مدت بارداری نیز ممنوع است و کارفرمایان موظف هستند امنیت شغلی مادران باردار را تا وضع حمل و از زمان وضع حمل در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی حفظ کنند و این حکم برای همه انواع قراردادهای کار شامل می شود.

از 280 هزار و 738 بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی 47 هزار و 684 نفر را زنان تشکیل می دهند.

از مجموع زنان شاغل بیمه شده استان مرکزی 24 هزار و 294 نفر بیمه اجباری، 268 نفر بیمه اختیاری، هشت هزار و هشت نفر حرف و مشاغل آزاد، یکهزار و 76 نفر بیمه بیکاری، 33 نفر بیمه رانندگی، 13 هزار و 870 نفر بیمه قالیبافی، 133 نفر بیمه توافقی و دو نفر بیمه کارگر ساختمانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید