2109
رابطه زندگی آرام و بارداری

رابطه زندگی آرام و بارداری

1393/10/06 بازدید424

 یک جراح و متخصص زنان با تاکید بر اهمیت نقش زندگی در محیط آرام برای تقویت حفاظت از کودک در ‌برابر آلرژی‌ها و رشد ‌و‌ نمو دستگاه ایمنی در مراحل اولیه‌ دوران جنینی گفت: زندگی زن باردار در محیط‌های به دور از استرس موجب رشد بهینه سیستم ایمنی بدن در دوران جنینی می‌شود.

دکتر الهام‌السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زندگی در آرامش برای زنان باردار ضروری است با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در این باره گفت: پژوهشگران دریافته‌اند در کودکانی که در مزارع تولید شیر زندگی می‌کنند، خطر ایجاد آلرژی یک دهم کودکان روستایی دیگر است.

وی گفت: طبق نظر پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ سوئد، زنان باردار از گذران وقت در مزارع هنگام بارداری، برای بلوغ، رشد جنین و دستگاه ایمنی آن در دوران قبل از بارداری و هنگام آن سود می‌برند.

هاشمیان نایینی گفت: میزان بروز بیماری‌های آلرژیک در جوامع غربی به ‌صورت فاحشی افزایش یافته است. یکی ‌از عللی که در این ‌مورد ذکر می‌شود آن است که کودکان کمتر در معرض میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند و نسبت به نسل‌های گذشته به عفونت‌های کمتری مبتلا می‌شوند و به ‌این ‌جهت رشد و تکامل دستگاه ایمنی به تاخیر می‌افتد.

این جراح و متخصص زنان گفت: طی یک بررسی، پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ کودکان تا سن 3 ‌سالگی را تحت نظر قرار دادند تا میزان رشد و بلوغ دستگاه ایمنی در ارتباط با بیماری آلرژیک بررسی شود. تمامی این کودکان در یک منطقه‌ روستایی زندگی می‌کردند و نیمی ‌از آنها ساکن مزارع تولید شیر بودند.

وی افزود: نتیجه‌ این بررسی حاکی از ‌آن است که در کودکان ساکن مزارع تولید ‌شیر، احتمال ایجاد آلرژی بسیار کمتر ‌از سایر کودکان بود. نتیجه‌ این بررسی برای نخستین‌ بار ثابت‌ کرد که تاخیر رشد ‌و نمو دستگاه ایمنی و بویژه یاخته‌های B، عامل خطرساز ایجاد آلرژی‌ها است. بر اساس این پژوهش در کودکان دچار بیماری آلرژیک در سن 18 و ‌36‌ ماهگی، در صد یاخته‌های B نارس در گردش ‌خون در زمان ولادت و ضمن نخستین‌ ماه زندگی بسیار زیاد بوده است.

وی تصریح کرد: برای شناسایی عوامل اختصاصی موجود در مزارع تولید ‌شیر که سبب تقویت حفاظت از کودک در ‌برابر آلرژی‌ها می‌شود و سبب رشد ‌و‌ نمو دستگاه ایمنی در مراحل اولیه‌ دوران جنینی می‌شود، لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود.

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14652 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4342 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3797 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3194 بازدید